    From: "Robcio" <r...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: jak zglosic pozyczke sprzed 2007 ?
    Date: Tue, 28 Aug 2007 17:09:43 +0200

    Dostalem od rodzicow troche pieniedzy na mieszkanie, bylo to w 2003 roku, a
    nie sprawdzilem wtedy dokladnie przepisow. Teraz kupuje dzialke i wiem ze
    moge sprowokowac tym US do kontroli wiec chce sprawe zalatwic.
    Suma byla wieksza niz ta lacznie w limitach jakiego nie trzeba zglaszac.
    Tak na prawde to byla darowizna, ale dla tej musialbym placic 7% podatku,
    wiec wole by to byla pozyczka, ktorej po prostu jeszcze nie zaczalem
    splacac - wtedy podatek to 2%.
    Mam jednak watpliwosci co mam pokazac w US by nie kazali mi placic odsetek.
    Dawniej bylo tak ze obowiazek podatkowy pojawial sie w momencie zgloszenia
    do US, wiec nie bylo mowy o odsetkach. Ale jaka date napisac na umowie
    pozyczki ? Przelewy sa z 2003 roku.
    Gdzies czytalem ze gdy zglosi sie teraz dawne pozyczki i darowizny to nie ma
    kar, te sa dopiero jak powola sie na nie przy kontroli.