-
1. Data: 2003-06-10 05:09:44
Temat: jak wpisac kredyt w koszty?
Od: "rena" <r...@p...pl>
jest kupiona rzecz o wartosci 2500 zl - rozlozone na 10 rat, ale
nieoprocentowane, zero prowizji i opłat, czyli 250 zl miesiecznie - taka
byla promocja w sklepie.
i mam pytanie, czy te kwote nalezy rozbic na te 10 rat i rozliczac przez 10
mcy jako koszt 250 zl, czy moge jednorazowo wpisac ja w koszty?
na frze sprzedazy jest napisane, ze jest to sprzedaz ratalna.
-
2. Data: 2003-06-10 05:59:39
Temat: Re: jak wpisac kredyt w koszty?
Od: "Andrzej" <w...@m...pl>
Witaj !
Jedna podstawowa zasad zarówno w prawie podatkowym (art.23 updof) jak i
bilansowym mówi jasno
RATY KREDYTU NIE SA KOSZTEM !
Nie możesz rozliczać kredytu w koszty ale mam pytanie co zrobiłaś z rzeczą
którą za ten
kredyt kupiłaś ? Powinnaś ją zaliczyć w całości w koszty w miesiący
przyjecia do uzywania
a kredyt swoją drogą spłacać.
Pozdrawiam
Andrzej Wodnicki
Użytkownik "rena" <r...@p...pl> napisał w wiadomości
news:bc3p2m$2t1c$1@foka1.acn.pl...
> jest kupiona rzecz o wartosci 2500 zl - rozlozone na 10 rat, ale
> nieoprocentowane, zero prowizji i opłat, czyli 250 zl miesiecznie - taka
> byla promocja w sklepie.
>
> i mam pytanie, czy te kwote nalezy rozbic na te 10 rat i rozliczac przez
10
> mcy jako koszt 250 zl, czy moge jednorazowo wpisac ja w koszty?
>
> na frze sprzedazy jest napisane, ze jest to sprzedaz ratalna.
>
>
--
Serwis Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
3. Data: 2003-06-10 06:10:32
Temat: Re: jak wpisac kredyt w koszty?
Od: Maddy <m...@e...com.pl>
Użytkownik rena napisał:
> jest kupiona rzecz o wartosci 2500 zl - rozlozone na 10 rat, ale
> nieoprocentowane, zero prowizji i opłat, czyli 250 zl miesiecznie - taka
> byla promocja w sklepie.
>
> i mam pytanie, czy te kwote nalezy rozbic na te 10 rat i rozliczac przez 10
> mcy jako koszt 250 zl, czy moge jednorazowo wpisac ja w koszty?
>
> na frze sprzedazy jest napisane, ze jest to sprzedaz ratalna.
A jestes księgowym kasowcem?
I czy w swojej naiwności myslisz że tu siedzi jakiś jasnowidz?
Maddy
--
Magdalena "Maddy" Wołoszyk
m...@e...com.pl
-
4. Data: 2003-06-10 06:13:37
Temat: Re: jak wpisac kredyt w koszty?
Od: Maddy <m...@e...com.pl>
Użytkownik Andrzej napisał:
> kredyt kupiłaś ? Powinnaś ją zaliczyć w całości w koszty w miesiący
> przyjecia do uzywania
A jednak jasnowidz. Patrzcie państwo!
A wywróżysz mi może czy wygram w totka?
Maddy
--
Magdalena "Maddy" Wołoszyk
m...@e...com.pl
-
5. Data: 2003-06-10 07:15:54
Temat: Re: jak wpisac kredyt w koszty?
Od: "Andrzej" <w...@m...pl>
Witaj !
Jasnowidz ?
hmm... nie sądzę raczej ktoś kto zna się na rzeczy.
Pozdrawiam
Andrzej
Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości
news:bc3svu$io3$3@nemesis.news.tpi.pl...
> Użytkownik Andrzej napisał:
> > kredyt kupiłaś ? Powinnaś ją zaliczyć w całości w koszty w miesiący
> > przyjecia do uzywania
>
> A jednak jasnowidz. Patrzcie państwo!
>
> A wywróżysz mi może czy wygram w totka?
>
> Maddy
>
> --
> Magdalena "Maddy" Wołoszyk
> m...@e...com.pl
>
--
Serwis Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
6. Data: 2003-06-10 07:18:58
Temat: Re: jak wpisac kredyt w koszty?
Od: "Andrzej" <w...@m...pl>
i proszę Cię wyrażaj się jasno,
zgadzam się że może być napisane jako forma zapłaty
sprzedaż ratalna ale to nie ma żadnego wpływu
na formę rozliczenia
zakupionej rzeczy, w tym przypadku, bo nie mamy prowizji, opłat i odsetek
itp.
Pozdrawiam
Andrzej Wodnicki
Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości
news:bc3sq5$io3$2@nemesis.news.tpi.pl...
> Użytkownik rena napisał:
> > jest kupiona rzecz o wartosci 2500 zl - rozlozone na 10 rat, ale
> > nieoprocentowane, zero prowizji i opłat, czyli 250 zl miesiecznie - taka
> > byla promocja w sklepie.
> >
> > i mam pytanie, czy te kwote nalezy rozbic na te 10 rat i rozliczac przez
10
> > mcy jako koszt 250 zl, czy moge jednorazowo wpisac ja w koszty?
> >
> > na frze sprzedazy jest napisane, ze jest to sprzedaz ratalna.
> A jestes księgowym kasowcem?
>
> I czy w swojej naiwności myslisz że tu siedzi jakiś jasnowidz?
>
> Maddy
>
> --
> Magdalena "Maddy" Wołoszyk
> m...@e...com.pl
>
--
Serwis Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
7. Data: 2003-06-10 08:04:58
Temat: Re: jak wpisac kredyt w koszty?
Od: "Vectra" <a...@b...vectranet.pl>
> i proszę Cię wyrażaj się jasno,
Popieram. Prosimy jasniej.
---
V.
-
8. Data: 2003-06-10 08:08:08
Temat: Re: jak wpisac kredyt w koszty?
Od: Maddy <m...@e...com.pl>
Użytkownik Andrzej napisał:
> Witaj !
>
> Jasnowidz ?
> hmm... nie sądzę raczej ktoś kto zna się na rzeczy.
Zna sie na rzeczy?
A metode kasową prowadzenia KPiR zna? Bo ona zdaje sie rzeczy jak
najbardziej dotyczy...
A więc albo przyjął zalożenie bez zadnych podstaw albo jasnowidz...
Maddy
--
Magdalena "Maddy" Wołoszyk
m...@e...com.pl
-
9. Data: 2003-06-10 08:09:05
Temat: Re: jak wpisac kredyt w koszty?
Od: Maddy <m...@e...com.pl>
Użytkownik Vectra napisał:
>>i proszę Cię wyrażaj się jasno,
>
>
> Popieram. Prosimy jasniej.
Wydawało mi sie że pytanie o metode kasowa było jasne...
Teraz czekam na jasna odpowiedź...
Maddy
--
Magdalena "Maddy" Wołoszyk
m...@e...com.pl
-
10. Data: 2003-06-10 09:04:07
Temat: Re: jak wpisac kredyt w koszty?
Od: "Andrzej" <w...@m...pl>
Witaj ponownie
Ciekawa dyskusja nam się tutaj rozpętała jak widzę i dobrze bo nic tak nie
rozwija i nie poszerza horyzontów
jak rzeczowa dyskusja.
Oczywiście zgadzam sie z Tobą o dwojakim księgowaniu w koszty różnego
rodzaju kosztów
według dwóch zasad memoriałowej i kasowej. Jedna jak wiesz regulowana jest
art 22 ust 6 updof
a druga metoda kasowa o która tak się dopominasz art 22 ust 1 updof. Zgadzam
się również że nie zawsze
prawidłowo jest stosować zasadę memoriału jaka proponowałem, w dużej części
zależy to po prostu od wykładni
jaką stosuje dany urząd skarbowy, ale zawsze i tylko o tym słyszałem
dotyczylo to np. składek ZUS, rachunków
za energię czy telefon i w tym przyapdku sam jestem zwolennikiem metody
kasowej czyli zalicz w koszty jak zapłacisz
wynika to też z tego że jest po prostu latwiej księgować ze wzgledu na
termin rozliczenia VAT (dotyczy energii i telefonu ).
Jednak w zadnym wypadku nie zgadzam sie ze stanowiskiem dotyczącym
księgowania metodą kasowa zakupu
rozłożonego na raty bo powiedz mi z jakiej przyczyny ? Jak kupiłabyś ten sam
produkt ale na kredyt w banku
to co zaliczyłabyś w koszty w momencie spłaty kredytu ? Wyobraź sobie że nie
kupiłaś rzeczy o wartości 2500 zł
tylko 10000 na raty to co Twoim zdaniem możesz to amortyzaować ? czy czekasz
z pierwszą ratą amortyazacji do
momentu kasowej realizacji zakupu ? No paranoja, ale oczywiście czekam na
jakąs podstawe prawaną Twojej opinii
jeśli masz w posiadaniu jakiś wyrok NSA lub interpretację czy pismo
ministrestwa finansów to z wielką przyjemnością
zapoznam sie z nim bop niestety ja takiego pisma nie mam ani taka
interpretacja nie jest mi znana. No moment jedyna jaką
znam to dotycząca np. zakupu komputera na raty i zaliczeina tylko takiej
wartości tego komputera z tytułu ulgi
na pomoce naukowe jaka została zapłacona w danym okresie. Ale to jedyna
która zresztą została podważona niejednokrotnie
a sam osobiście się z nią nie zgadzam
Pozdrawiam
Andrzej Wodnicki
Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości
news:bc43m5$lg9$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Użytkownik Andrzej napisał:
> > Witaj !
> >
> > Jasnowidz ?
> > hmm... nie sądzę raczej ktoś kto zna się na rzeczy.
>
> Zna sie na rzeczy?
>
> A metode kasową prowadzenia KPiR zna? Bo ona zdaje sie rzeczy jak
> najbardziej dotyczy...
>
> A więc albo przyjął zalożenie bez zadnych podstaw albo jasnowidz...
>
> Maddy
>
> --
> Magdalena "Maddy" Wołoszyk
> m...@e...com.pl
>
--
Serwis Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/