    From: "Andrzej" <w...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: jak wpisac kredyt w koszty?
    Date: Tue, 10 Jun 2003 11:04:07 +0200

    Witaj ponownie

    Ciekawa dyskusja nam się tutaj rozpętała jak widzę i dobrze bo nic tak nie
    rozwija i nie poszerza horyzontów
    jak rzeczowa dyskusja.

    Oczywiście zgadzam sie z Tobą o dwojakim księgowaniu w koszty różnego
    rodzaju kosztów
    według dwóch zasad memoriałowej i kasowej. Jedna jak wiesz regulowana jest
    art 22 ust 6 updof
    a druga metoda kasowa o która tak się dopominasz art 22 ust 1 updof. Zgadzam
    się również że nie zawsze
    prawidłowo jest stosować zasadę memoriału jaka proponowałem, w dużej części
    zależy to po prostu od wykładni
    jaką stosuje dany urząd skarbowy, ale zawsze i tylko o tym słyszałem
    dotyczylo to np. składek ZUS, rachunków
    za energię czy telefon i w tym przyapdku sam jestem zwolennikiem metody
    kasowej czyli zalicz w koszty jak zapłacisz
    wynika to też z tego że jest po prostu latwiej księgować ze wzgledu na
    termin rozliczenia VAT (dotyczy energii i telefonu ).

    Jednak w zadnym wypadku nie zgadzam sie ze stanowiskiem dotyczącym
    księgowania metodą kasowa zakupu
    rozłożonego na raty bo powiedz mi z jakiej przyczyny ? Jak kupiłabyś ten sam
    produkt ale na kredyt w banku
    to co zaliczyłabyś w koszty w momencie spłaty kredytu ? Wyobraź sobie że nie
    kupiłaś rzeczy o wartości 2500 zł
    tylko 10000 na raty to co Twoim zdaniem możesz to amortyzaować ? czy czekasz
    z pierwszą ratą amortyazacji do
    momentu kasowej realizacji zakupu ? No paranoja, ale oczywiście czekam na
    jakąs podstawe prawaną Twojej opinii
    jeśli masz w posiadaniu jakiś wyrok NSA lub interpretację czy pismo
    ministrestwa finansów to z wielką przyjemnością
    zapoznam sie z nim bop niestety ja takiego pisma nie mam ani taka
    interpretacja nie jest mi znana. No moment jedyna jaką
    znam to dotycząca np. zakupu komputera na raty i zaliczeina tylko takiej
    wartości tego komputera z tytułu ulgi
    na pomoce naukowe jaka została zapłacona w danym okresie. Ale to jedyna
    która zresztą została podważona niejednokrotnie
    a sam osobiście się z nią nie zgadzam

    Pozdrawiam

    Andrzej Wodnicki