  • 11. Data: 2003-06-10 09:40:29
    Temat: Re: jak wpisac kredyt w koszty?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Jun 2003, Andrzej wrote:

    >+ i proszę Cię wyrażaj się jasno,

    A ja cię też poproszę: pisz *pod* cytatem. Nie trzeba
    będzie stosować sztuk przy komentowaniu twoich odzpowiedzi :]

    >+ zgadzam się że może być napisane jako forma zapłaty
    >+ sprzedaż ratalna ale to nie ma żadnego wpływu
    >+ na formę rozliczenia zakupionej rzeczy, w tym przypadku,
    >+ bo nie mamy prowizji, opłat i odsetek

    ??
    Przy rozliczaniu *kasowym* ?

    [...a to była Maddy:]
    >+ > A jestes księgowym kasowcem?

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 12. Data: 2003-06-10 09:41:56
    Od: "Andrzej" <w...@m...pl>

    > A ja cię też poproszę: pisz *pod* cytatem. Nie trzeba
    > będzie stosować sztuk przy komentowaniu twoich odzpowiedzi :]

    Dziekuje bardzo za pouczenie postaram się poprawić ha ha ha
    byś nie miał problemow z rozszyfrowaniem mojej
    odpowiedzi

    Pozdrawiam serdecznie

    Andrzej Wodnicki

  • 13. Data: 2003-06-10 09:59:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Jun 2003, Andrzej wrote:

    >+ Witaj ponownie

    Takoż witam wszystkich :)
    I ponawiam prośbę o pisanie w sposób czytelny po pół roku
    (tj. wyciągnięciu postu z archiwum) - oczywiście chodzi
    o odpowiedzi pod cytatem (tam gdzie ma to sens :)).

    >+ Ciekawa dyskusja nam się tutaj rozpętała jak widzę i dobrze
    >+ bo nic tak nie
    >+ rozwija i nie poszerza horyzontów
    >+ jak rzeczowa dyskusja.

    Dodam że jeden z argumentów podgrzał atmosferę ;) - patrz [2] :)
    [...do Maddy...]
    >+ Oczywiście zgadzam sie z Tobą o dwojakim księgowaniu w koszty
    >+ różnego rodzaju kosztów
    >+ według dwóch zasad memoriałowej i kasowej. Jedna jak wiesz
    >+ regulowana jest art 22 ust 6 updof
    >+ a druga metoda kasowa o która tak się dopominasz
    >+ art 22 ust 1 updof.

    Powołując się na [2] muszę założyć że ustawę czytałeś :),
    no to co zrobiłeś z art. 22.4 ??
    Art. 22.6 jest *wyjątkiem* dla prowadzących KPiR !
    I to, że ów "wyjątek" jest powszechny, mało - np. Maddy na hasło
    "rozliczenie kasowe" odpowiada "to ja się nie mieszam" :) - wcale
    nie świadczy że ktokolwiek ma prawo założyć iż pytający *nie*
    stosuje owej *podstawowej* (na KPiR) zasady księgowania kosztów.

    >+ Zgadzam się również że nie zawsze
    >+ prawidłowo jest stosować zasadę memoriału

    Po pierwsze: jeśli się nie wybrało memorialu... :)

    >+ jaka proponowałem, w dużej części
    >+ zależy to po prostu od wykładni
    >+ jaką stosuje dany urząd skarbowy,

    Sprzeciw. Różnice się zdarzają, ale nie takie żeby
    dany US nie uznawał podstawowej metody księgowania
    kosztów. Znaczy: nie wierzę :)

    >+ ale zawsze i tylko o tym słyszałem

    Słyszałeś ?? ;) E...tego... ;)
    Nic nie sugerując na hasło "słyszałam słyszałem" google
    może ci zapodać kilka możliwych docinków ;)

    [...]
    >+ Jednak w zadnym wypadku nie zgadzam sie ze stanowiskiem dotyczącym
    >+ księgowania metodą kasowa zakupu
    >+ rozłożonego na raty bo powiedz mi z jakiej przyczyny ?

    Z możliwego powodu księgowania *wszystkiego* w momencie
    zapłaty. Z wyboru, niezmiennie przez cały rok.

    >+ Jak kupiłabyś ten sam
    >+ produkt ale na kredyt w banku
    >+ to co zaliczyłabyś w koszty w momencie spłaty kredytu ?

    Przy metodzie kasowej liczy się moment zapłaty za *daną*
    usługę lub towar. Jeśli zapłata jest z kredytu bankowego
    - to koszt jest "natychmiast", bo *sprzedawcy* towaru
    zapłaciliśmy "natychmiast".
    Jeśli płacimy sprzedawcy z odroczonym terminem płatności
    albo na raty - to tak jak płacimy tak mamy koszt (przy "kasie",
    oczywiście !).

    >+ Wyobraź sobie że nie
    >+ kupiłaś rzeczy o wartości 2500 zł
    >+ tylko 10000 na raty to co Twoim zdaniem możesz to amortyzaować ?
    >+ czy czekasz z pierwszą ratą amortyazacji do
    >+ momentu kasowej realizacji zakupu ? No paranoja, ale oczywiście czekam na
    >+ jakąs podstawe prawaną Twojej opinii

    IMO sprawa jest prosta: zakup ŚT *nie jest* kosztem i podlega
    innym zasadom księgowania opisanym w artykułach dotyczących
    amortyzacji. Kosztem jest amortyzacja która również przy
    "kasie" IMO nie podlega ogólnym zasadom księgowania.
    Księgowanie amortyzacji opisane jest przecież bez wyjątków;
    podstawą księgowania *nie jest* przecież dokument zakupu
    (ani zapłaty przy "kasie") a numer wpisu do EŚT !!
    Zgadza się ?

    >+ Pozdrawiam

    Takoż :)

    >+ Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości
    [...]
    >+ > > Jasnowidz ?
    >+ > > hmm... nie sądzę raczej ktoś kto zna się na rzeczy.

    To jest owo [2] :)

    >+ > Zna sie na rzeczy?

    Znaczy: na metodzie kasowej :)
    Trzymamy za słowo i nie wypuścimy z rąk, bo przecież
    takiego nam na grupie brakuje !!

    >+ > A więc albo przyjął zalożenie bez zadnych podstaw albo jasnowidz...

    Ja tam glosuję za pierwszym rozwiązaniem :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, mmemoriał; i proszący brać krytykę bez urazy osobistej !)

  • 14. Data: 2003-06-10 12:26:28
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Andrzej napisał:

    > Dziekuje bardzo za pouczenie postaram się poprawić ha ha ha
    > byś nie miał problemow z rozszyfrowaniem mojej
    > odpowiedzi

    Łaskawa zgoda na odpowiadanie pod cytatem to trochę jak łaskawa zgoda na
    jedzenie widelcem i nożem w towarzystwie.
    Słodkie i jakież eleganckie :-)

    Niestey, o tym żeby nie ciąc do zywego nagłówków Gofryd nie wspomniał. A
    przydałoby się. :-)

    A co do meritum - Gotfryd odwalił kawał dobrej roboty, jeżeli
    przeczytasz dokładnie co napisał i sprawdzisz to u żródeł to mysle że
    troche zweryfikujesz swoje poglądy na sposób uznawania kosztów.

    Wbrew temu co niektórzy sądzą, memoriał to wyjątek do którego stosowania
    należy spełnić okreslone warunki i NIE MOŻNA mieszac kasy z memoriałem
    -a więc zaliczanie w koszty tego kasowo a tego memoriałowo jest z zasady
    niepoprawne.
    Podstawową zasadą jest kasa, chyba że przepisy szczególne stanowia inaczej.
    Jest tych wyłaczen od kasy kilka, m.in. amortyzacja, ale to są WYJĄTKI
    od reguły.

    Gdyby iśc zgodnie z duchem ustawy należy załozyc iz każdy pytający
    "ksiązkowicz" na tej liście jest kasowcem o ile nie powie jasno że nim
    nie jest.

    Maddy (KPiR, VAT, memoriał z przyczyn ideowych ;-) )

    ps. obejrzyj sobie post Gotfryda - tak sie cytuje i oznacza cytaty.

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 15. Data: 2003-06-10 16:22:16
    Od: "rena" <r...@p...pl>

    Użytkownik "Andrzej" <w...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Nie możesz rozliczać kredytu w koszty ale mam pytanie co zrobiłaś z rzeczą
    > którą za ten kredyt kupiłaś ?

    to byl monitor do komputera i telefon - sa uzywane.