  • 1. Data: 2009-09-11 13:55:29
    Temat: godziny nadliczbowe
    Od: "zygzak" <b...@a...pl>

    Mam takie zmartwienie-a mianowicie pracuje na czas określony z stawką 10-zł
    na h mój pracodawca chcę mnie wysłać w delegację-ponieważ wcześniej byłem na
    takich wyjazdach to wiem ze będziemy tam pracować po 12-14 godzin dziennie i
    mówi mi że za każdą godzinę dostanę 10 zł obojętnie czy to będzie 15h czy
    20h pracy.
    Czy czasem nie jestem oszukiwany i jak sie ma do tego fakt ze praca jest w
    delegacji jakieś 200km od miejsca zamieszkania czy przysługują mi z tego
    tytułu jakieś dodatki ,on mówi że nie bo opłaci mi hotel i wyżywienie
    ,chociaż ostatnio sam sobie wszystko kupowałem bez zwrotu kosztów -poproszę
    o jakąś radę i link żeby wydrukować i mu pokazać że jestesimy oszukiwani.

  • 2. Data: 2009-09-11 17:55:46
    Temat: Re: godziny nadliczbowe
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Sep 2009, zygzak wrote:

    > Czy czasem nie jestem oszukiwany i jak sie ma do tego fakt ze praca jest
    > w delegacji jakieś 200km od miejsca zamieszkania

    wKwestiiFormalnej: poślij pytanie na "główne" .prawo, tu jest
    .prawo.podatki, a nie widać abyś miał problem z którymś podatkiem :D

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2009-09-20 18:03:06
    Od: namikk <n...@p...onet.pl>

    zygzak wrote:

> [...]
    > byłem na takich wyjazdach to wiem ze będziemy tam pracować po 12-14 godzin
    > dziennie i mówi mi że za każdą godzinę dostanę 10 zł obojętnie czy to

    Jeżeli masz godziny nadliczbowe,czy godziny dodatkowe zwał jak zwał :-)
    zapłacą Ci tak jak za normalną godzinę pracy, czyli 10zł i jest to ok.,
    natomiast jeżeli masz nadgodziny to wtedy płacą inaczej,czyli tak jak byś
    chciał :-)
    Z tego co wiem, nie musisz pracować więcej niż 8h a kwestia godzin
    nadliczbowych jest dobrowolna.

> [...]
    > ,chociaż ostatnio sam sobie wszystko kupowałem bez zwrotu kosztów
    > -poproszę o jakąś radę i link żeby wydrukować i mu pokazać że jestesimy

    Jeżeli delegacja to zwrot poniesionych wydatków Ci przysługuje,bierz na
    wszystko faktury i potem rozlicz się z pracodawcą :-)

    Powodzenia :-)

  • 4. Data: 2009-09-20 18:17:51
    Od: spp <s...@o...pl>

    namikk pisze:

    > Z tego co wiem, nie musisz pracować więcej niż 8h a kwestia godzin
    > nadliczbowych jest dobrowolna.

    Nie jest dobrowolna.

    > Jeżeli delegacja to zwrot poniesionych wydatków Ci przysługuje,bierz na
    > wszystko faktury i potem rozlicz się z pracodawcą :-)

    Bzdura.
    No, chyba że problemy z papierem toaletowym. :(

    --
    spp

  • 5. Data: 2009-09-20 18:25:47
    Od: "pt" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "namikk" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > chciał :-)
    > Z tego co wiem, nie musisz pracować więcej niż 8h a kwestia godzin
    To nie jest takie oczywiste - nadgodziny są nadgodzinami - problem w ich
    wyliczeniu - pracujesz średnio osiem godzin dziennie, średnio 40 godz
    tygodniowo i to ma się zamknąć w okresie rozliczeniowym. Za godziny
    nadliczbowe przysługuje Ci w pierwszym rzędzie wolne w ilości tych godzin (z
    pewnymi wyjątkami), a następnie gotówka.

    > Jeżeli delegacja to zwrot poniesionych wydatków Ci przysługuje,bierz na
    > wszystko faktury i potem rozlicz się z pracodawcą :-)
    >
    > Powodzenia :-)
    Zwrot będzie uzasadnionych kosztów. Ogólnie masz dietę wynikającą z jakichś
    tam rozporządzeń i zwrot kosztów noclegów (faktura) lub ryczałt bez faktury.
    pozdrawiam
    PawelT

  • 6. Data: 2009-09-20 19:36:23
    Od: namikk <n...@p...onet.pl>

    spp wrote:

    > Nie jest dobrowolna.

    Jak swoją wypowiedź uzasadnisz?

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2009-09-21 04:19:51
    Od: spp <s...@o...pl>

    namikk pisze:

    > Jak swoją wypowiedź uzasadnisz?

    Po prostu nie można odmówić pracy w nadgodzinach bez narażania się na
    konsekwencje.
    Nadgodziny dopuszczalne są określonych przypadkach i jeżeli będą one
    spełnione to odmowa będzie ciężkim wykroczeniem przeciwko obowiązkom
    pracowniczym.

    Tak więc - nie jest to dobrowolność.

    --
    spp

  • 8. Data: 2009-09-21 08:49:55
    Od: namikk <n...@p...onet.pl>

    spp wrote:

> [...]
    > Nadgodziny dopuszczalne są określonych przypadkach i jeżeli będą one
    > spełnione to odmowa będzie ciężkim wykroczeniem przeciwko obowiązkom

    I widzisz - mylisz pojęcia, w temacie jest mowa o godzinach nadliczbowych a
    to nie jest to samo co nadgodzina :-)
    Z nadgodzinami jest tak jak piszesz w kwestii godzin nadliczbowych jest
    inaczej chcesz tyrasz nie chcesz nie tyrasz i nic nikomu do tego :-)

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2009-09-21 08:59:02
    Od: spp <s...@o...pl>

    namikk pisze:

    > I widzisz - mylisz pojęcia, w temacie jest mowa o godzinach nadliczbowych a
    > to nie jest to samo co nadgodzina :-)

    A możesz wskazać różnicę?

    --
    spp

  • 10. Data: 2009-09-21 09:16:14
    Od: namikk <n...@p...onet.pl>

    spp wrote:

    > A możesz wskazać różnicę?

    np.tak na szybkiego:
    http://e-prawnik.pl/biznes/prawo-pracy/czas-pracy/od
    powiedzi/pojecie-doby-a-godziny-nadliczbowe.html
    http://www.dziennik.pl/gospodarka/praca/article22562
    9/Nadgodziny_tylko_na_okreslonych_zasadach.html