  • 1. Data: 2009-09-11 11:37:19
    Temat: Spłata kredytu a cel mieszkaniowy
    Od: Ola Ziemian <o...@g...com>

    Zapewne temat był wałkowany wielokrotnie, ale takiej sytuacji jak ja
    mam nie znalazłam, więc pozwalam sobie zapytać.
    Otóż 4 grudnia 2007 roku podpisaliśmy notarialnie umowę przedwstępną
    sprzedaży mieszkania, przy której kupujący dali nam 94 tyś zaliczki na
    spłatę kredytu zaciągniętego na to mieszkanie. Przez następne 2
    miesiące załatwialiśmy w sądzie zwolnienie hipoteki (warunkiem
    sprzedaży mieszkania była wolna hipoteka) i na początku lutego 2008
    podpisaliśmy akt notarialny i dostaliśmy resztę kwoty za mieszkanie.
    Po podpisaniu aktu notarialnego w przeciągu 2 tygodni napisaliśmy
    pismo do us, że pieniądze ze sprzedaży przeznaczymy na cel
    mieszkaniowy. I teraz moje pytanie o spłatę kredytu. Dostaliśmy
    zaświadczenie z banku o dokładniej kwocie spłaty, mój prawnik w pracy
    mówi, że możemy wliczyć te 94 tysiące jako cel mieszkaniowy, bo dwa
    lata biegną od dnia podpisania finalnego aktu notarialnego, ale że
    zaliczka była przekazana przy umowie notarialnej przedwstępnej to
    możemy spłatę kredytu, która nastąpiła po jej podpisaniu już traktować
    jak cel mieszkaniowy.
    miał ktoś może taki przypadek? jakie reakcje US? jak się bronić w
    przypadku zakwestionowania takiej spłaty kredytu?
    Pozdrawiam i proszę o pomoc.
    Ola