  • 1. Data: 2003-12-16 15:47:15
    Temat: gdzie zarejestrować DG ?
    Od: Bronek Kozicki <b...@r...pl>

    Jestem zameldowany w miescie X, mieszkam w Wawie (wynajem). Do tej pory
    rozliczałem podatki (PIT, dochody osobiste) w X. Zamierzam założyć DG.
    Gdzie ją zarejestrować ?

    dzięki z góry

    B.

    PS. Zgaduje, że zarejestrowanie DG w tym roku nie skomplikuje mi
    rozliczenia rocznego za 2003 (zamierzam 2003 rok rozliczyć wspólnie z
    żoną), jeżeli datę rozpoczęcia działalności umieszczę w styczniu 2004 ?
    Chciałbym zrobić to zanim w urzędach zacznie się "kocioł" i ew. pojawią
    się kolejne komplikacje przepisów.

  • 2. Data: 2003-12-17 08:55:02
    Temat: Re: gdzie zarejestrować DG ?
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Bronek Kozicki wrote:

    > Jestem zameldowany w miescie X, mieszkam w Wawie (wynajem). Do tej pory
    > rozliczałem podatki (PIT, dochody osobiste) w X. Zamierzam założyć DG.
    > Gdzie ją zarejestrować ?

    Otoz wrozkami to my nie jestesmy...

    W przypadku gdy chce pan podjac dzialalnosc gospodarcza "jednoosobowa"
    lub w formie s.s wlasciwy do zarejestrowania jest urzad miasta/gminy
    dzie pan mieszka.

    Pit rozlicza sie w miejscu zamieszkania, VAT - tam gdzie jest
    siedziba...

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-12-17 10:23:56
    Od: Bronek Kozicki <b...@r...pl>

    On Wed, 17 Dec 2003 09:55:02 +0100, bosz wrote:
    > W przypadku gdy chce pan podjac dzialalnosc gospodarcza "jednoosobowa"

    dzięki za odzew. Proponuję nie "panować", na usenecie przyjęta forma
    komunikacji to "per Ty".

    > lub w formie s.s wlasciwy do zarejestrowania jest urzad miasta/gminy
    > dzie pan mieszka.

    planuję jednosobową działalność gospodarczą, jako osoba fizyczna
    (rozliczany na PIT).

    > Pit rozlicza sie w miejscu zamieszkania, VAT - tam gdzie jest
    > siedziba...

    no i tu nie całkiem rozumiem. Muszę się zameldować tu (w Wawie), gdzie
    wynajmuję mieszkanie i roliczać PITa w Wawie, czy wystarczy że bez
    zmieniania zameldowania (z miasta X) zadeklaruję że miejscem
    zamieszkania (i siedziba) jest Warszawa i rozliczać w Wawie ? Czy też
    rozliczać PIT w mieście X, gdzie jestem zameldowany ? I na koniec - czy
    powinienem powiadomość US w mieście X o założeniu DG i/lub zamiarze
    rozliczania się w Wawie (jakiś NIP-3 czy coś podobnego) ?

    B.

  • 4. Data: 2003-12-17 12:45:17
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Bronek Kozicki wrote:

    [...]

> [...]
    > powinienem powiadomość US w mieście X o założeniu DG i/lub zamiarze
    > rozliczania się w Wawie (jakiś NIP-3 czy coś podobnego) ?

    Przeciez to ktos dzis wyjasnial...

    w podobnym watku.

    Boguslaw

  • 5. Data: 2003-12-17 14:45:04
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik bosz b...@u...agh.edu.pl ...

    > VAT - tam gdzie jest siedziba...

    Nie prawda, a przynajmniej nie koniecznie.

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    budzik61(at)poczta(dot)onet(dot)pl (w nagłówku adres antyspamowy)

    "Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec."
    La Rochefoucauld