  • 1. Data: 2005-12-03 22:05:56
    Temat: gdzie sprawdzić nazwę ?
    Od: "Michał" <m...@i...pl>

    Witam serdecznie.
    Gdzie mam się udać lub zadzwonić ,aby sprawdzić nazwę firmy ?
    Czy jest jakiś wykaz firm ?
    Chciałbym założyć DG i muszę sprawdzić czy już pod taką nazwą nie istnieje.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 2. Data: 2005-12-05 19:35:27
    Temat: Re: gdzie sprawdzić nazwę ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 3 Dec 2005, Michał wrote:

    > Witam serdecznie.
    > Gdzie mam się udać lub zadzwonić ,aby sprawdzić nazwę firmy ?
    > Czy jest jakiś wykaz firm ?

    Dwie OSOBNE sprawy.
    1. Istnienie firmy o podobnej nazwie w "zakresie terytorium działania"
    i podobnej branży. Wpisy o DG są EDG (w urzędzie miasta/gminy)
    LUB w KRS. KRS jest ogólnopolski, EDG "kazdy urząd sobie"...
    2. zastrzeżenie nazwy handlowej lub marki. Nieobowiązkowe.
    Urząd patentowy:
    http://www.uprp.pl/polski

    Zakładam iż tekst zaczynający się "firmą osoby fizycznej jest
    jest imię i nazwisko..." znasz na pamięć ;) (zasady nazywania
    firm są w Kodeksie Cywilnym).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)