  • 1. Data: 2005-12-03 23:59:12
    Temat: Jak opodatkowac sprzedaz
    Od: "gLiNa" <g...@N...pl>

    Witam,

    Mam dosc trudny dylemat. Przepraszam jesli temat byl juz wczesniej
    poruszany - nie udalo mi sie odnalezc w archwium.

    Oto przykladowa sytuacja:

    Kupuje za granica od osoby prywatnej zestaw skladajacy sie z kilkunastu
    uzywanych przedmiotow za 1000eur. Nie posiadam umowy kumpna, paragonu,
    faktury ani nic z tych rzeczy. Niech to bedzie nawet zakup na bazarze.

    Nastepnie chcialbym sprzedac np. polowe z tych przedmiotow, kazdy osobno, a
    druga polowe zostawic dla siebie. Oczywiscie mowimy o sprzedazy w Polsce.
    Jak rozliczac sprzedaz tych przedmiotow ? Jak wyceniac wartosc
    poszczegolnych elementow zestawu ? Jakie podstawy ma urzad skarbowy aby nie
    zgodzic sie z moja wycena ? Jak w razie czego udowodnic jakie byly moje
    koszta, skoro nie posiadam dokumentow kupna ?
    Jak ogolnie prowadzic tego typu dzialalnosc ?

    Za wszelkie porady z gory dziekuje.

    Pozdrawiam,
    MG