  • 51. Data: 2008-11-13 11:25:43
    Temat: Re: fvat nazwisko
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 Nov 2008, mvoicem wrote:
    [...]
> [...]
    [...]
    > http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_343.html

    <
    > ALE ... to ten kto się broni przed kasą ma to udowodnić (tj, że ten i ten
    > zakup nie liczy się do limitu, bo sprzedaliśmy bułkę panu który ma sklep z
    > częściami samochodowymi). Więc przy obowiązującym zwyczaju, w praktyce -
    > zalicza się.

    Wyprowadziłeś intrygujący wniosek: wbrew wielokroć stawianym na
    pspp tezom, wystawianie faktur (np. za bułki) może w niektórych
    przypadkach przyczynić się do podniesienia limitu sprzedaży
    zwalniającej z kasy, poprzez niezaliczanie (do limitu)
    sprzedaży dla prowadzących DG (w tym rolników nieryczałtowych)
    nawet, jeśli zakupu dokonują na cele osobiste.

    Ciekawe czy uwagę wyżej da się podważyć.
    Bo myślę że większość urzędników US stawiałoby opór :)

    > Zresztą niesłusznie, bo takie właśnie jest sjpowskie znaczenie słowa "firma"

    Y tam.
    Jakiś sjp będzie podważał światłe ustalenia Sejmu PRL :P
    (KC pochodzi coś z lat 60 AFAIR)

    > Niech ci starczy moje zapewnienie że wydaje mi się że pamiętam :)

    Przyjmuję, od czasu do czasu czepiam się o różne rzeczy, więc
    możliwe :)

    > Ostatnio
    > nie umiem googlom zadawać szczegółowych pytań

    Ano gugla skutecznie zepsuli.
    Ciekawe czy to przy okazji "filtrów" dla Chin i okolic, czy jakichś
    innych "ulepszeń".

    > No to treść szyldu. Od treści szyldu nikt nie może się domagać ani
    > gwarancji

    Dobra, masz rację :D ale tę nieścisłość akceptuję ("i co mi pan
    zrobi?" :P) i ignoruję (czasem) :O

    > IMHO zdecydowanie nie drobiazg :).

    Ale będziesz musiał protestować sam ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 52. Data: 2008-11-13 12:17:34
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 12 Nov 2008 21:11:07 +0100, mvoicem napisał(a):

    > A czy ja gdzieś tak napisałem?
    >
    > Ja tylko (i aż) napisałem że osoba prowadząca działalność gospodarczą,
    > zostaje osobą prowadzącą gospodarczą, choćby kupowała kwiaty dla żony.
    >
    > Skoro ona jest osobą prowadzącą DG, to sprzedawca sprzedaje osobie
    > prowadzącej DG, więc nie łapie się na zwolnienie z obowiązku wystawienia
    > faktury w ciągu 7 dni.

    Nie jestem w stanie tego odnaleźć, ale jeśli mnie pamięć nie zawodzi to
    był jakis wyrok NSA właśnie w sprawie OFPDG, które kupują coś "osobiście".
    W uzasadnieniu było dużo o wykładni celowościowej i ostateczny wniosek:
    OFPDG i kupująca coś "osobiście" jest w tym wypadku OFNPDGLBWRR

  • 53. Data: 2008-11-13 12:52:11
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    jureq wrote:

> [...]
    > W uzasadnieniu było dużo o wykładni celowościowej i ostateczny wniosek:
    > OFPDG i kupująca coś "osobiście" jest w tym wypadku OFNPDGLBWRR

    O, gdyby tak było rzeczywiście , to by znaczyło że całe moje bicie piany nie
    miało podstaw (czy wyroki NSA mają status obowiązującej wykładni, czy
    tylko "siłę autorytetu"?) ....

    p. m.

  • 54. Data: 2008-11-17 16:52:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    > miało podstaw (czy wyroki NSA mają status obowiązującej wykładni, czy

    "Siłę autorytetu", ale jeśli to była apelacja w NSA (a nie 1. instancja
    WSA), to ta siła jest całkiem spora - nie pamiętam jak to się nazywa,
    ale sędziowie sądów niższych instancji powinni brać pod uwagę takie
    rozstrzygnięcia :)

    pzdr, Gotfryd