  • 1. Data: 2004-12-12 11:11:41
    Temat: firma pozyczkowa
    Od: ts <t...@t...skasuj.o2.pl>

    witam,
    przy pomocy p.s.p. doszedlem do wniosku, ze zakladajac firme
    udzielajaca pozyczek (vide provident) nie musialbym byc bankiem;
    rejestruje wiec dg (wystarczy? jednoosobowo?) i dalej:
    - czy moze byc ryczalt, czy musi byc pelna ksiegowosc?
    - byc vatowcem czy nie?
    - dochody firmy z odsetek od pozyczek i dochody z oplet
    manipulacyjnych od udzielanych kredytow sa traktowane przez fiskusa
    tak samo, jak dochoddochod, czy tez moze odsetki to 'gorszy' rodzaj
    dochodu?
    pozdrawiam
    serwan

  • 2. Data: 2004-12-14 22:23:24
    Temat: Re: firma pozyczkowa
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 12 Dec 2004, ts wrote:

    >+ witam,
    >+ przy pomocy p.s.p. doszedlem do wniosku, ze zakladajac firme
    >+ udzielajaca pozyczek (vide provident) nie musialbym byc bankiem;

    IM*H*O pasuje.... warunek: pożycza się *swoje* środki (nie
    wolno pożyczać *czyichś* pieniędzy, np. wkładów innych
    osób :))

    >+ rejestruje wiec dg (wystarczy? jednoosobowo?) i dalej:
    >+ - czy moze byc ryczalt, czy musi byc pelna ksiegowosc?

    IMHO: nie, nie.
    Zakładając że masz taką wiedzę iż nie dopuszczasz innej możliwości
    wypadałoby polecić to co zazwyczaj grupowicze polecają: ostronżność :)
    Ja rozumiem że ze względna na skalę obrotu być może wykluczasz KPiR...
    ale masz coś przeciw ? ;)

    >+ - byc vatowcem czy nie?

    hm... od odsetek należy się VAT ?

    --