  • 1. Data: 2003-05-22 18:54:51
    Temat: ewidencja sprzedaży (VAT, KPiR)
    Od: "NN" <m...@w...pl>

    ewidencja sprzedaży - czy muszę ja prowadzić nawet jeśli KPiR jest
    przechowywana w miejscu prowadzenia działalności?

  • 2. Data: 2003-05-23 07:54:45
    Temat: Re: ewidencja sprzedaży (VAT, KPiR)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 May 2003, NN wrote:

    >+ ewidencja sprzedaży - czy muszę ja prowadzić nawet jeśli KPiR jest
    >+ przechowywana w miejscu prowadzenia działalności?

    IMHO - ustawa o VAT, art.27:
    ++++++
    4. Podatnicy, z wyjątkiem podatników wykonujących wyłącznie czynności
    określone w art. 7 ust. 1 pkt 2 oraz zwolnionych od podatku na podstawie
    art. 7 ust. 1 pkt 7 i art. 14 ust. 1, 5 i 6, są obowiązani do prowadzenia
    ewidencji zawierającej: kwoty określone w art. 20, dane niezbędne do
    określenia przedmiotu i podstawy opodatkowania, wysokość podatku
    należnego, kwoty podatku naliczonego obniżającego podatek należny oraz
    kwoty podatku podlegającej wpłacie do urzędu skarbowego lub zwrotowi
    z tego urzędu oraz inne dane służące do prawidłowego sporządzenia
    deklaracji podatkowej.
    -----

    BTW: nie wszystkie wpisy VAT "wchodzą" wprost do KPiR (np. zakup ŚT)
    i vice versa... Na podstawie czego chcesz wypełnić deklarację ?
    No i prowadzenie ewidencji uwalnia cię od konieczności wpisywania
    "na bieżąco" do KPiR, IMO :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-05-24 09:56:03
    Od: "NN" <m...@w...pl>

> [...]
    > i vice versa... Na podstawie czego chcesz wypełnić deklarację ?
    > No i prowadzenie ewidencji uwalnia cię od konieczności wpisywania
    no np. z raportów kasy fiskalnej + inne (- ewidencja sprzedaży)

  • 4. Data: 2003-05-24 20:46:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 24 May 2003, NN wrote:

> [...]
    >+ > "na bieżąco" do KPiR, IMO :)
    >+ no np. z raportów kasy fiskalnej + inne (- ewidencja sprzedaży)

    RozZIPuj bo nie nadążam !
    Raporty "z kasy" + inne (co ? dochody ?), czemu odjąć ewidencję
    sprzedaży - no i pytaniem było "czy trzeba prowadzić ewidencje
    VAT" :) (odpowiedź poza konkursem bo przepis wymaga - ale IMHO
    coś z logiki [wyjątkowo ? ;)] w przepisie jest :))
    Nie pamiętam czy chodziło o obie (ew. VAT) :(, skleroza...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-05-25 13:50:46
    Od: m...@p...onet.pl

    > ewidencja sprzedaży - czy muszę ja prowadzić nawet jeśli KPiR jest
    > przechowywana w miejscu prowadzenia działalności?
    >
    >nalezy prowadzic jedno i drugie
    Uproszczenie polega na tym ze na podstawie ewidencji sprzedazy VAT jednym
    zapisem na koniec miesiaca mozna wpisac do Kpir sprzedaz netto Czyli zamiast
    mase wpisow kazdego dokumentu mamy jedna kwote sume sprzedazy netto na
    podstawie prowdzonej ewidencji sprzedazy VAT a jak masz kase fiskalna i cala
    sprzedaz idzie przez kase to sume z raportu miesiecznego
    p.

  • 6. Data: 2003-05-27 13:22:24
    Od: "NN" <m...@w...pl>

> [...]
    cala
    > sprzedaz idzie przez kase to sume z raportu miesiecznego

    dzieki, to własnie chciałem usłyszeć :)

    czyli (gdy faktury dla firm nie idą przez kasę) wystarczy "sume z raportu
    miesiecznego" + faktury dla firm?