eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki"elektroniczna" faktura z bluemedia, ciekawa interpretacja"elektroniczna" faktura z bluemedia, ciekawa interpretacja
  • Data: 2008-06-29 11:26:23
    Temat: "elektroniczna" faktura z bluemedia, ciekawa interpretacja
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dostałem właśnie ... "zaczyn faktury" od bluemedia, wraz z taką treścią
    maila:

    "Dziekujemy za skorzystanie z usługi doładowań online i zapraszamy ponownie.
    1 W załączniku tradycyjna faktura wystawiana przez firmę Blue Media Sp. z
    o. o., w formacie PDF, za usługę doładowania.[...]
    3 Archiwizacja wymaga wydrukowania przesłanej faktury VAT.
    [...]

    Przechowywanie faktury

    Podatnicy z ogólną zasadą wynikajacej z ordynacji podatkowej są zobowiązani
    do przechowywania wydrukowanych oryginałów faktur do czasu przedawnienia
    zobowiązania podatkowego (okrez 5 lat). Dokumenty te, przechowuje się w
    oryginalnej postaci, w podziale za okresy rozliczeniowe i w sposób
    pozwalający na ich łatwe odszukanie.
    "

    Więc mimo ostatniego wyroku WSA, Blue twierdzi że:
    1. to co mi wysłali to jest faktura (i to zupełnie tradycyjna ;) )
    2. mam obowiązek ją wydrukować i trzymać przez 5 lat.
    3. zupełnie ciekawe jest to przechowywanie "w oryginalnej postaci". Tzn mam
    wydrukować, i przechowywać, ale w postaci pliku? :D

    Dla porządku, sprawdziłem w regulaminie czy przypadkiem nie dopisali czegoś
    o tym że w ich imieniu drukuję oryginał faktury - nie dopisali.

    Dziwna zmiana, skoro dotąd w mailach było tylko że (z głowy)"jeżeli chcą
    państwo otrzymać fakturę drogą papierową, prosimy o kontakt". Ja chciałem i
    dostawałem na papierze.

    p. m.