    From: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: deklaracjomat - widzieliście ?:)
    Date: Fri, 20 May 2005 19:55:17 +0200

    byłem dzisiaj w US Warszawa-Wola i zobaczyłem ciekawe urządzenie

    Było trochę podobne do bankomatu (takiego samostojącego - nie w ścianie) i
    miało napis - wybierz rodzaj dokumentu lub coś w tym rodzaju

    Szybko podeszła młoda kobieta i zaczęła opowiadać, że zachęca do
    skorzystania, że można złożyć deklaracjię i otrzymać potwierdzenie

    Działa to tak, że wybieramy rodzaj deklaracji, ilość załączników (wszystko
    wypisane na ekranie) i zgodnie z poleceniami umieszcaamy w odpowiedniej
    szczelinie poszczególne kartki.
    Po każdej z nich otrzymujemy fotokopię z nadrukowaną informacją o godzinie
    złożenia deklaracji - co ciekawe nie zauważyłem żadnego numerka.

    Po zakończeniu naciskamy "koniec", słychać jak automat zszywa wszystko i
    chyba przesuwa wewnątrz do kolejnego pojemniczka - a my mamy potwierdznie.

    Niestety okazało się, że VAT-7 będzie przyjmowało dopiero od poniedziałku,
    więc nie przetestowałem samodzielnie.

    Pomysł moim zdaniem jest bardzo fajny, ale...
    Według mnie ta maszyna była wykonana bardzo niskokosztowo i będzie bardzo
    zawodna i awaryjna.
    Warto ustawić je nie w US, ale gdzie indziej, np w centrach handlowych.W US
    są przecież panie w okienkach i idzie im to znacznie szybciej niż w
    automacie - a może komuś przyjść do głowy, że skoro jest automat, to można
    zredukować koszty. jak automat się zepsuje, to dla klientów będzie
    utrudnienie, a nieułatwienie.
    Poza tym wg mnie koszt serwisowania będzie wyższy niż koszt zatrudnienia.

    Ale generalnie fajnie, że coś ktoś próbuje myśleć - może okaże się, że po
    wersji pilotażowej automaty staną w innych lokalizacjach.

    --
    pozdrawiam
    plusz (http://www.plusz.pl)