  • 11. Data: 2003-10-16 16:07:52
    Temat: Re: definicja obrotu
    Od: "Witek M." <w...@g...pl>

    > Witek masz racje po nowelach rachunkowości stratami i zyskami
    nadzwyczjanymi
    > jest już niewiele a kradziez jest traktowana jako nic nadzywczajnego wiec
    > bedzie w pozostałych kosztach operacyjnych ale zakwalifikowanie do tej
    grupy
    > nie jest równoznaczne z kup .Ja powiem szczerze mam tez wątpliwość bo niby
    > niedobór towaru wyrobu może byc kup a gotówka to już wątpliwe .Kiedys
    miałam
    > taką sytuacje ale dawno i wtedy nie zaliczyłam tego do kup (nie było
    żadnego
> [...]

    I tu coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że straty w gotówce
    (manko) jak najbardziej jest k.u.p. Wiola, słusznie zauważyłaś, że niedobór
    towarów może być k.u.p. A czym innym jest gotówka?? Żywa forsa jest środkiem
    obrotowym, czy nie jest? W niektórych wypadkach jest nawet towarem. Nie
    widzę zupełnie powodów, dla których nie można by strat w gotówce uznać za
    k.u.p.
    Oczywiście należałoby to odowiedzio udokumentować. W wypadku kradzieży,
    zgłoszenie na Policję, protokół i te rzeczy.
    Samo wyprowadzenie gotówki może być traktowane w skrajnym wypadku
    (nienależye udokumentowanie kradzieży) jako np. pożyczka udzielona sobie
    przez właściciela. A to chyba wiadomo czym skutkuje podatkowo, czy nie?

    Witek