  • Data: 2009-05-27 21:43:42
    Temat: cud podatkowy?
    Od: Kolega Prezesa <k...@p...pis.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mam firmę handlującą pewnym niszowym produktem.
    Jest jeden producent na świecie (w Unii Europejskiej)
    Produkt kosztuje przy dobrych warunkach zakupu 100Euro + VAT
    Sprowadzam go na fakturę wewnątrz-unijną, opodatkowuje (VAT) i sprzedaje
    w Polsce po 150Euro. Pojawił się konkurent, który to samo sprzedaje po
    120Euro.
    Zrobiłem awanturę producentowi z którym handluję od 5-ciu lat i
    dowiedziałem się że ten konkurent kupuje jako firma ukraińska i ma
    gorsze warunki niż moje (pokazano mi faktury sprzedaży). Nie mam powodu
    żeby nie ufać producentowi, który mocno zaniepokoił się sytuacją (między
    innymi dał mi wcześniej sporo pieniędzy na załatwienie niezbędnych
    formalności w Polsce). Wygląda więc na to, że pan X kupuje towar jako
    niby Ukrainiec a sprzedaje go w Polsce z pominięciem opodatkowania,
    chyba że Ukraina sponsoruje taką działalność?
    Jak to jest możliwe, czy ktoś sprawdza ewidencję faktur wewnątrz-unijnych?

    KP