    From: Ania <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: budowa prototypu a KUP
    Date: Thu, 09 Aug 2007 09:54:51 +0200

    Jestem osoba fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą,
    usługowo-handlową, na ogólnych zasadach KPIR, jestem płatnikiem VAT.
    Oprócz w.wym działalności firma rozpoczęła budowę prototypu urządzenia,
    który w przyszłości posłuży za wzór do budowy docelowego urządzenia, z
    wynajmu i uzywania, którego zamierzam czerpać dochód. Nie wykluczona
    jest również seryjna produkcja w.wym urządzenia.
    I teraz meritum sprawy, kupuję niezbędne surowce i części (stal,
    elektronika, automatyka itp; niektóre pewnie zostaną jeszcze
    kilkakrotnie zastąpione innymi - faza prototypu) i chciałabym odzyskać z
    nich VAT oraz potraktować je jako koszt uzyskania przychodu, termin
    ukończenia budowy jest bliżej nie określony.
    Nie wiem jak to rozwiązać podatkowo.

    Pozdrawiam
    Ania