-
21. Data: 2007-05-23 11:35:15
Temat: Re: anulowanie faktury
Od: gonia <g...@w...pl>
Użytkownik s...@a...pl napisał:
>
>
> Jedną z najwiekszych firm co rusz wystawiających faktury korygujące za
> nienależycie wykonaną usługę jest TP SA. I nie słyszałem żeby ktoś nim
> kwestionował te korekty :)
tepsa wystawia korekty, ponieważ usługi nie wykonała w danym okresie, aa
faktura na abonament wystawiana jest z <góry>
więc przykład nietrafiony
-
22. Data: 2007-05-23 11:37:15
Temat: Re: anulowanie faktury
Od: gonia <g...@w...pl>
Użytkownik Piotrek napisał:
> t...@o...pl wrote:
>
>>
>> Idąc dalej, ja wykonałem właśnie dla Ciebie usługę, musisz mi dać na
>> podatek należny :)
>>
potrafię zrozumieć aburdalność przepisów, pomysłów niektórych już nie
>
> A to już chyba jest Twój problem ażeby odprowadzić należne podatki ;-)
ale dobrze, że w niektóych przypadkach <pomoc idzie z góry> ;D
-
23. Data: 2007-05-23 12:17:52
Temat: Re: anulowanie faktury
Od: mvoicem <m...@g...com>
Dnia Wed, 23 May 2007 11:32:12 +0200, gonia napisał(a):
> Użytkownik Cavallino napisał:
>
>
>> Użytkownik "gonia" <g...@w...pl> napisał w wiadomości news:
>>
>>> Natomiast my mamy do czynienia w opisanycm przypadku z usługą, której
>>> nie można zwrócić. To pozycjonowanie następuje (?) (nastapiło, też
>>> bardziej mi się podoba), jak to <oddać>, żeby nikt nie zarzucił, że
>>> usługa nie została wykonana?
>>
>>
>> Kiedy właśnie klient jak rozumiem reklamację składa dlatego, że usługa
>> nie została wykonana/została wykonana źle.
>
> pomiędzy wykonaną źle a nie wykonaną jest pewna różnica o tej
> niewykonanej nie ma nic w ustawie;>
Podatek jest od wartości usługi, a usługa wykonana źle ma wartość zerową.
Przynajmniej dla klienta.
Tak, wiem, naciągane :)
p. m.
-
24. Data: 2007-05-23 12:34:05
Temat: Re: anulowanie faktury
Od: <s...@a...pl>
>> A na przykład o gratisowym abonamencie telefonicznym (internetowym),
>> tytułem rekompnsaty za problemy techniczne operatora nie słyszałaś?
>> Nie wierzę.
>
> szczerze? nie słyszałam
> problemy akurat tylko z tepsa mam co czas jakis, ale w tym wypadku
> przysługuje mi odszkodowanie
> owszem, równowarte 100 % usługi niewykonanej, ale odszkodowanie
> a nie rabat
Jesli mnie pamięc nie myli, to odszkodowanie to jedno, a zwrot opłaty za
nienalezycie wykonaną usługę to drugie. Ale musiałbym regulaminu TP
poszukać.
-
25. Data: 2007-05-23 14:01:39
Temat: Re: anulowanie faktury
Od: gonia <g...@w...pl>
Użytkownik s...@a...pl napisał:
>>>A na przykład o gratisowym abonamencie telefonicznym (internetowym),
>>>tytułem rekompnsaty za problemy techniczne operatora nie słyszałaś?
>>>Nie wierzę.
>>
>>szczerze? nie słyszałam
>>problemy akurat tylko z tepsa mam co czas jakis, ale w tym wypadku
>>przysługuje mi odszkodowanie
>>owszem, równowarte 100 % usługi niewykonanej, ale odszkodowanie
>>a nie rabat
>
>
> Jesli mnie pamięc nie myli, to odszkodowanie to jedno, a zwrot opłaty za
> nienalezycie wykonaną usługę to drugie.
oczywiście że masz rację
tylko co z tego?
jeżeli usługa nie została wykonana, a wcześniej ( abonament) wystawiono
na nia fakturę, następuje korekta od operatora
obawiam się, że jak zareklamujesz jakość połączenia, przyznając jednak,
że ono nastapiło, nikt takiej reklamacji ci nie uwzględni
odszkodowanie nie jest usługą, więc zostawiamy jej z boku;>
-
26. Data: 2007-05-23 14:06:42
Temat: Re: anulowanie faktury
Od: gonia <g...@w...pl>
Użytkownik mvoicem napisał:
>
>
> Podatek jest od wartości usługi, a usługa wykonana źle ma wartość zerową.
> Przynajmniej dla klienta.
>
> Tak, wiem, naciągane :)
>
;-))
problem polega na czym innym chyba;-)( bo najciekawsze jest to, że ja
oczekuje rajonalnych argumentów, które oprą się w toku postępowania, a
prowadzimy dyskusję obok czym rózni się odszkodowanie od niewykonanai
umowy;-))
usługę twórca wątku wycenił wystawiając fakturę
i jak udowodnić, biorąc pod uwagę, że to usługobiorca ma wystawić
fakturę, że jej wartość wynosi "0", skoro na fakturze widniał milion?
nagle wartość wykonanej przez niego usługi spadła?;-)
ale tłumaczenie jest, tonący brzytwy się chwyta;-)
-
27. Data: 2007-05-23 14:14:04
Temat: Re: anulowanie faktury
Od: "Cavallino" <k...@...pl>
Użytkownik "gonia" <g...@w...pl> napisał w wiadomości news:
> i ja rozmiem co piszesz
> natomiast ustawa nie mówi nic o sytuacji, w której usługa wykonana źle,
> ale wykonana nie podlega ustawie
Ale ja nie mówię że nie podlega.
To Ty mówisz, że ustawa zabrania wystawienia korekty na 100%.
Zarówno usługa, jak i reklamacja a więc i korekta podlegają ustawie.
Jeśli zabrania - to gdzie?
Co nie jest zabronione jest dozwolone.
-
28. Data: 2007-05-23 14:15:11
Temat: Re: anulowanie faktury
Od: "Cavallino" <k...@...pl>
Użytkownik "gonia" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
news:f31953$pj1$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Użytkownik s...@a...pl napisał:
>
>>
>>
>> Jedną z najwiekszych firm co rusz wystawiających faktury korygujące za
>> nienależycie wykonaną usługę jest TP SA. I nie słyszałem żeby ktoś nim
>> kwestionował te korekty :)
>
>
>
> tepsa wystawia korekty, ponieważ usługi nie wykonała w danym okresie
Neostrady?
Wykonała (kabelki były podłączone) tylko że źle, po połączenie się rwało.
-
29. Data: 2007-05-23 14:35:53
Temat: Re: anulowanie faktury
Od: <s...@a...pl>
>> Jesli mnie pamięc nie myli, to odszkodowanie to jedno, a zwrot opłaty za
>> nienalezycie wykonaną usługę to drugie.
>
> oczywiście że masz rację
> tylko co z tego?
> jeżeli usługa nie została wykonana, a wcześniej ( abonament) wystawiono na
> nia fakturę, następuje korekta od operatora
> obawiam się, że jak zareklamujesz jakość połączenia, przyznając jednak, że
> ono nastapiło, nikt takiej reklamacji ci nie uwzględni
Zwrócono opłatę za abonament, nie zwracając za połączenia. Wiem, mozna
potraktować, że tym sposobem zapłaciłem częsciowo za usługę. Pytanie jak
raktować abonament. Jesli jako usługę zapewnienia dostępu do sieci
telekomiunikacyjnej to miałem zwrot 100% za tą usługę.
-
30. Data: 2007-05-23 14:47:50
Temat: Re: anulowanie faktury
Od: <s...@a...pl>
> usługę twórca wątku wycenił wystawiając fakturę
> i jak udowodnić, biorąc pod uwagę, że to usługobiorca ma wystawić fakturę,
> że jej wartość wynosi "0", skoro na fakturze widniał milion? nagle wartość
> wykonanej przez niego usługi spadła?;-)
Ale wartość jej nie spadła! Ona ma wartość cały czas np. 100zł.
Nabywca usługi stwierdza jednak, że została wykonana niezgodnie z
zamówieniem. Wykonawca ocenia, sprawdza i jednak przyznaje rację nabywcy.
Uznaje reklamację. A uznanie reklamacji jest podstawą do obniżenia obrotu i
wystawienia korekty. Fakt, to niecodzienna sytuacja, by cała usługa była
niezgodna z zamówieniem. Ale jeśli tak jest, to nie widzęprzeciwwskazań w
ustawie, by skorygowaćfakturędo "0".
Zamówiłem u Ciebie usługę polegającą na wymianie cieknącego kranu w kuchni.
Tobie jednak pomyliło się coś i wymieniłes mi kran w łazience. Wystawiasz
fakturę. Ja przychodzę i stwierdzam, że nie zrobiłeś tego, na co sie
umówiliśmy. Reklamuję to u Ciebie. Sprawdzasz - rzeczywiscie, usługa
wykonana całkowicie niezgodnie z moim zamówieniem. Uznajesz reklamację. Nie
chcę jednak bys wykonała usługę dla mnie prawidłowo (po co ryzykować,
jeszcze raz nie ten kran zmienisz :)
I jak to widzisz? Usługę wykonałaś, uznałaś reklamację. Jak to papierowo
załatwisz? Koretką! Zgadza się?
A co do wartosci usługi, którą zrobiłaś - sama w sobie ma wartość ciągle np.
100zł, ale jako niezgodna z zamowieniem ma wartość 0zł.