eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiZwrot VAT za zaimportowany, używany samochod ciężarowy. JAK z hologacją, tachografem (mail z przemyśleniem o polskiej, smutnej rzeczywistości) › Zwrot VAT za zaimportowany, używany samochod ciężarowy. JAK z hologacją, tachografem (mail z przemyśleniem o polskiej, smutnej rzeczywistości)
  • Data: 2003-01-25 04:22:19
    Temat: Zwrot VAT za zaimportowany, używany samochod ciężarowy. JAK z hologacją, tachografem (mail z przemyśleniem o polskiej, smutnej rzeczywistości)
    Od: "Marek_XP" <M...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Uprzejmie proszę o odpowiedź - jeżeli ktoś wie jak problem rozwiązać.

    Samochód używany, 3-letni został przez naszą firmę zaimportowany przez nas
    do PL.
    Problem w tym że polski dealer producenta tej marki twierdzi że homologacji
    na samochody importowane we własnym zakresie NIE WYSTAWIĄ - tylko na kupione
    od nich w salonie.
    Mogą jedynie wystawić zaświadczenie , że jest to samochód ciężarowy

    Problem jest w tym że urzędnik w US twierdzi że musi być homologacja lub
    wyciąg z homologacji, aby można VAT zapłacony przy imporcie odzyskać a tego
    zaświadczenia nie uzna.

    Paradoksalna sytuacja - te kilka dni najprawdopodobniej nie starczą (minie
    termin) na uzyskanie z zagranicy np homologacji od producenta a zapewne też
    nie będzie chciał wystawić na używany.
    Szukałem w Internecie ale nie znalazłem dokumentów np w pliku Pdf z
    homologacją aut.

    Nadmienię, że pojazd jest ewidentnie ciężarowy, 16 m3, nie żadna kratka
    przeróbka itp
    Mija za 2 dni złożenie dekl o VAT i tu problem.
    Okazuje się że najprawdopodobniej przepadnie spora dla naszej firmy suma.

    Jeszcze raz dziękuję z góry za pomoc
    Pozdrawiam grupowiczów Marek

    PS .Patrzę ze smutkiem i żalem co się w Polsce dzieje, na powstające na
    przestrzeni ostatnich lat przepisy i gąszcz dowolnie interpretowalnych
    często sprzecznych szczególnie podatkowo ustaw/przepisów. Wszystko to musi
    doprowadzić do upadku polskich- produkcyjnych firm takich jak moja
    wcześniej czy później - i tylko zapytajmy się tworzących przepisy co
    dalej..? Gdybym wiedział ileś tam lat wstecz co nas czeka nie założyłbym
    firmy nigdy (i niech nikogo nie dziwi, że koncerny samochodowe ZNÓW nie
    wybrały Polski - też bym nie wybrał, przy obecnych niespójnych,
    zmieniających się ciągle przepisach podatkowych i obecnym ustawieniu
    urzędników aby nie tylko nie pomagali (a powinni-pracują przecież za nasze
    pieniądze ) ale co się da interpretowali na naszą niekorzyść niestety)
    ...... ?

    PS2 Czy ktoś może orientuje się czy jeżeli samochód jest do 3,5 tony i ma
    tachograf (jeszcze niezalegalizowany) to czy musi być zalegalizowany i
    używany (podobno samochody do 3,5 tony nie wymagają tachografu ale JEŚLI go
    mają to muszą używać) Jest to problem ponieważ nie stać nas na to aby 2
    kierowców jeździło w Polskę z towarem takim samochodem.
    Może należy ten tachograf jakoś usunąć ?? ale to chyba wiązałoby się z
    wymianą sporej części samochodu/deski roszdzielczej.



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1