eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiZwrot VAT za zaimportowany, używany samochod ciężarowy. JAK z hologacją, tachografem (mail z przemyśleniem o polskiej, smutnej rzeczywistości) › Re: Zwrot VAT za zaimportowany, używany samochod ciężarowy. JAK z hologacją, tachografem (mail z przemyśleniem o polskiej, smutnej rzeczywistości)
  • Data: 2003-01-25 16:46:41
    Temat: Re: Zwrot VAT za zaimportowany, używany samochod ciężarowy. JAK z hologacją, tachografem (mail z przemyśleniem o polskiej, smutnej rzeczywistości)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 25 Jan 2003, Marek_XP wrote:

    >+ Uprzejmie proszę o odpowiedź - jeżeli ktoś wie jak problem rozwiązać.
    >+
    >+ Samochód używany, 3-letni został przez naszą firmę zaimportowany przez nas
    >+ do PL.

    Po pierwsze - czytałem już Cezarego, ale skorzystam w kwestiach
    "okołoVATowych" i "okołopapierowych" z własnymi pytaniami :)

    >+ Problem w tym że polski dealer producenta tej marki twierdzi że homologacji
    >+ na samochody importowane we własnym zakresie NIE WYSTAWIĄ - tylko na kupione
    >+ od nich w salonie.

    1. A to dealer *wystawia* homologację ?? :O

    >+ Mogą jedynie wystawić zaświadczenie , że jest to samochód ciężarowy

    IMHO grunt żeby nr homologacji podali. Źle mi się wydaje ?

    >+ Problem jest w tym że urzędnik w US twierdzi że musi być homologacja lub
    >+ wyciąg z homologacji, aby można VAT zapłacony przy imporcie odzyskać a tego
    >+ zaświadczenia nie uzna.

    Znowu mi się źle wydaje, że homologację to ma producent lub
    ten kto o nią wystąpił ? I że albo można dostać wyciąg/kopię
    albo można samemu za homologację płacić ;> (mam na myśli raczej
    *ciężkie* pieniądze za proces homologacyjny :])

    Druga sprawa: wybaczcie że leń jestem i spradzić mi się nie
    chce, ale warunkiem jest posiadanie homologacji przez
    samochód czy wyciągu homologacji przez nabywcę ? ;)
    Mam na myśli:
    [...]
    >+ Okazuje się że najprawdopodobniej przepadnie spora dla naszej firmy suma.

    ...że jeśli wymagana jest tylko homologacja samochodu, to urzędnik
    może zakwestionować deklarację VAT *po* fakcie; US może nie dać
    zaraz zwrotu, domagając się "papierów", może przywalić karę
    celem zapłacenia podatnikowi odsetek karnych ;) itp - ale
    z "przepadnięciem" nic wspólnego to już nie ma...
    Normalne restrykcje podatkowe :( czyli konieczność pokredytowania
    budżetu :[

    [...]
    >+ PS .Patrzę ze smutkiem i żalem co się w Polsce dzieje, na powstające na
    >+ przestrzeni ostatnich lat przepisy i gąszcz dowolnie interpretowalnych
    >+ często sprzecznych szczególnie podatkowo ustaw/przepisów.

    Coż, mało przeciwników twojej opinii będzie na grupie...
    [...]
    >+ firmy nigdy (i niech nikogo nie dziwi, że koncerny samochodowe ZNÓW nie
    >+ wybrały Polski - też bym nie wybrał,

    Rzeczy proste przerastają nasze władze, takiego argumentu
    nie przyjmą do wiadomości :(

    pzdr, Gotfryd