  • 1. Data: 2004-08-29 18:06:46
    Temat: Zwolnienie z podatku
    Od: "Kaliope" <k...@w...pl>

    Witajcie:-)
    to chyba ten upał tak na mnie działa, ale czytam ten akapit n-ty raz i dalej
    nie rozumiem, co jest napisane. Czy ktoś może mi to wytłumaczyć, jak chłop
    krowie?

    Art. 113. 1. Zwalnia się od podatku podatników, u których wartość sprzedaży
    opodatkowanej nie przekroczyła łącznie w poprzednim roku podatkowym kwoty
    wyrażonej w złotych odpowiadającej równowartości 10 000 euro. Do wartości
    sprzedaży nie wlicza się kwoty podatku.
    (to oczywiście fragment ustawy z dnia 11 marca 2004 o podatku od towarów i
    usług).

    o co chodzi?
    pozdrawiam serdecznie:-)
    Kaliope

  • 2. Data: 2004-08-30 05:45:27
    Temat: Re: Zwolnienie z podatku
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 29 Aug 2004, Kaliope wrote:
    [...]
> [...]
    >+ sprzedaży nie wlicza się kwoty podatku.
    >+ (to oczywiście fragment ustawy z dnia 11 marca 2004 o podatku od towarów

    Chyba o to, że jeśli prowadzisz DG, jesteś VATowcem ale w zeszłym roku
    NIE sprzedałaś za te 40 kzł z hakiem - to z zaskoczenia z dniem 1.I.
    roku następnego jesteś ZWOLNIONA Z VAT.
    I wystawione przez ciebie faktury zawierają VAT który musisz odprowadzić,
    ale kontrahenci nie moga go odliczyć :> - no i oczywiście tobie odliczanie
    VAT również nie przysługuje... oczywiście z zastrzeżeniem 113.11 (że
    dopiero po 3 latach) i zastrzeżeniach że w 113.11 jest "może się
    ubiegać", czego nie sposób zrozumieć jako że 113.1 stanowi "zwalnia się"
    (a nie "mogą być zwolnieni"). Wrrr... :>
    Taka mała poręczna pułapka... :] ... chyba...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-08-30 17:17:09
    Od: "Kaliope" <k...@w...pl>

    > Taka mała poręczna pułapka... :] ... chyba...

    dzięki:)
    hmm.... jak czegoś nie rozumiem w przepisach, to od razu mi "śmierdzi
    podstępem". Ale jak tu się dziwić, że człowiek tak reaguje...
    Kaliope