  • 1. Data: 2004-08-30 06:09:09
    Temat: Podatek VAT na granicy.
    Od: "Lukasz Ledochowski" <l...@t...pl>

    Witam!

    Mam pytania.

    1. Zakupiłem w Kanadzie myszkę MX510 za 30 CAD. Planuję ją przywieźć do
    Polski. W związku z tym powinienem otrzymać zwrot GST (7%) i zapłacić
    podatek VAT(22%), tak? Problem polega na tym, że nie dostanę zwrotu GST
    bo rachunek nie opiewa na kwotę 50 CAD, a taki jest wymóg zwrotu
    podatku. Czy w takim razie zostanę opodatkowany w obu krajach?

    2. Zakupiłem łącznie 5 takich myszek. Cena była niska, kilku znajomych
    prosiło o zakup. Jakie jest cło na myszy komputerowe? Szukałem na
    stronie:

    europa.eu.int/comm/taxation_customs/dds/pl/tarhome.h
    tm

    ale jakoś nie mogłem sie doszukać kategorii do której miałem
    zakwalifikować mysz komputerową (optyczną).

    3. Będe przewoził 4 aparaty fotograficzne. Jeden (cyfrowy) kupiłem
    sobie w Kanadzie, drugi (cyfrowy) przywiozłem (nie deklarując tego przy
    wjeździe).Trzeci, cyfrowy, uzywany, ma już około 2 lata i wywoże go z
    Kanady jako prezent. Czwarty, analog, także używany, też jedzie jako
    prezent. Z jakimi opłatami mam sie liczyć? W przypadku pierwszego
    pewnie cło (zdaje sie 4.75%) i VAT. Co z pozostałymi trzema?

    --
    # Lukasz Ledochowski
    # GG:503647