    From: "Robert Marynowicz" <...@x...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Zupelnie nie wiem jak obliczyc ZUS. Pomozcie prosze.
    Date: Mon, 19 Apr 2004 23:23:50 +0200

    Mam taki problem. Chcialbym otworzyc DG. W tej chwili pracuje na umowy o
    dzielo - tlumaczenia. Dostaje na poziomie 3000 brutto, ale przy
    tlumaczeniach 50% tej kwoty jest uznawane za koszty uzyskania przychodu. Do
    reki dostaje od zleceniodawcy 2700.

    Napisalem tez program komputerowy, ktory chce sprzedawac, ale potrzebuje do
    tego otworzyc DG (To znaczy tak mi sie wydaje. Chce po prostu sprzedawac
    roznym firmom licencje przy zachowaniu pelni praw autorskich). Przewiduje,
    ze miesiecznie sprzedam licencje za minimum 1050 zl netto. Mysle o ryczalcie
    lub karcie podatkowej.

    Moje pytanie dotyczy ZUS-u. Slyszalem, ze mozna deklarowac najnizsza pensje,
    ale nie wydaje mi sie to rozsadne. Chce, zeby pieniadze, ktore zarabiam,
    byly w pelni moje, a nie "firmowe". To znaczy wszystko co zarobie chce miec
    na wlasne wydatki. Dlatego chyba bede deklarowal taka "pensje" jaka
    faktycznie mam. Powiedzcie mi prosze, jaki ZUS bede musial placic. Chce
    ograniczyc sie jedynie do absolutnie obowiazkowych skladek + zdrowotnego.

    Bede bardzo, ale to bardzo wdzieczny za pomoc