  • Data: 2005-04-22 17:12:00
    Temat: Zły pit od zleceniodawcy... (umowa o dzieło (?) )
    Od: "Marcin Jaworski" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hej

    W zeszłym roku dostałem pit 8b (do umowy o dzieło) od pewnej firmy.
    Przyjrzałem się mu dopiero jak przyszło się rozliczać i tak:
    1) w przysłanym picie jest zły mój numer NIP (brak kilku cyfr)
    2) z tego co się dowiadywałem umowa o dzieło w ich US powinna być rozliczona w
    następnym miesiącu od wykonania. Dzieło oddałem w kwietniu, umowa o dzieło
    jest na maj, a pit 8b jest za miesiąc lipiec.
    3) Przedmiot umowy o dzieło jest lekko mówiąc naciągany "(...)wykonanie dzieła
    polegającego na udzieleniu licencji(...)" - do już dawno gotowego dzieła
    4) Wpisali mi koszt uzyskania przychodu 50% - a udzielenie licencji to nie
    jest działalność artystyczna etc. (gdyby był większy podatek to miałbym
    większy zwrot chyba bo mało zarobiłem :) )
    Czy rozliczyć tego pita tak jak jest, czy coś z tym zrobić ? Czasu jest mało,
    a to jest moje pierwsze rozliczenie... a ta firma ma taki bałagan że nawet nie
    wiedzieli że coś dla nich, robiłem dopiero jak się przypomniałem to mi
    przysłali umowe (taką na odwal się ;) )...