eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiZapomniałem wpisać raty amort. w sierpniu 2003 roku i co teraz? › Zapomniałem wpisać raty amort. w sierpniu 2003 roku i co teraz?
  • Data: 2004-03-07 21:03:40
    Temat: Zapomniałem wpisać raty amort. w sierpniu 2003 roku i co teraz?
    Od: "Andrzej" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Proszę o pomoc.
    Teraz przeglądając KPiR zwróciłem uwagę na to, że w sierpniu nie zaksięgowałem
    raty amortyzacyjnej za sam. osobowy kupiony na firmę. I tu zaczyna się problem:

    Ponieważ nie zaksięgowałem tych ponad 800 złotych kosztów uzyskania przychodu,
    w październiku musiałem złożyć pierwszą w roku 2003 deklarację PIT-5 (do tej
    pory niskie przychody tego nie wymagały). Gdybym miał tę ratę zaksięgowaną,
    nie musiałbym składać PITu w ogóle przez cały rok 2003.

    W listopadzie byłem przekonany, że nie muszę składać deklaracji PIT-5, dlatego
    jej nie złożyłem. Nie mogłem tego na 100% potwierdzić, bo mój kochany dosowy
    program komputerowy do KPiR przestał chodzić pod WIndows XP.

    Wyobraźcie sobie moje przerażenie, kiedy drukując listopadową deklarację
    (wreszcie naprawiłem program i mogłem drukować) zorientowałem się, że za
    październik też powinienem był to zrobić. Złożyłem od razu obie deklaracje
    (oczywiście październikową 30 dni po terminie - sądząc po moich wpisach w
    książce PiR).

    Teraz Urząd Skarbowy wlepił mi karę za złożenie deklaracji po terminie,
    tymczasem wyszło to z mojego niedbalstwa, bo gdybym wpisał nieszczęsne 800
    złotych amortyzacji, to wcale nie trzeba by składać tego PITU-5 w
    październiku, ani w listopadzie, ani w ogóle przez cały rok.

    Co mam teraz zrobić z tą sierpniową amortyzacją? Czy jest jakaś szansa
    wybronienia się przed tą karą nałożoną przez Urząd Skarbowy? (złożyłem za
    późno deklarację, którą de facto wcale składać nie musiałem)

    Błagam proszę o pomoc.

    Andrzej