  • 1. Data: 2009-10-30 12:51:08
    Temat: Zakup aparatu słuchowego dla córki pracownika
    Od: Another <n...@g...pl>

    Witam,
    czy firma może kupić dla pracownika i przekazać mu aparat słuchowy dla jego
    niepełnosprawnej córki?
    Jak to wygląda od strony podatkowej oraz VAT? I w ogóle, czy firmie wolno
    zrobić taką operację?
    Myśleliśmy, że może zrobić to przez Caritas, ale oni biorą 40% dla siebie -
    zdzierstwo.

    Macie jakieś doświadczenia w tym temacie?
    --
    Another

  • 2. Data: 2009-10-30 13:18:33
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Another pisze:
    > Witam,
    > czy firma może kupić dla pracownika i przekazać mu aparat słuchowy dla jego
    > niepełnosprawnej córki?

    Może, ale...

    > Jak to wygląda od strony podatkowej oraz VAT? I w ogóle, czy firmie wolno
    > zrobić taką operację?

    Nie ma odliczenia VAT, nie jest kosztem, nie można odliczyć w inny
    sposób, córka pracownika ma przychód z darowizny (może nie być podatku
    ale to zależy jak drogi ten aparat).

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2009-10-30 13:52:32
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 30 Oct 2009 14:18:33 +0100, Maddy napisał(a):

    > Nie ma odliczenia VAT, nie jest kosztem, nie można odliczyć w inny
    > sposób, córka pracownika ma przychód z darowizny (może nie być podatku
    > ale to zależy jak drogi ten aparat).

    A gdyby z funduszu socjalnego (jeśli istnieje i regulamin pozwala)?

  • 4. Data: 2009-10-30 14:31:52
    Od: "boropi" <b...@w...pl>

    > Myśleliśmy, że może zrobić to przez Caritas, ale oni biorą 40% dla
    > siebie -
    > zdzierstwo.

    Wczoraj słyszałem opowieść jak ktoś chciał im dać meble kuchenne (używane)
    żeby przekazali dalej potrzebującym.
    Nie ma takiej szansy, tylko kasa.

    Pozdrawiam
    boropi

  • 5. Data: 2009-10-30 17:45:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Oct 2009, Maddy wrote:

    > Nie ma odliczenia VAT, nie jest kosztem, nie można odliczyć w inny sposób,
    > córka pracownika ma przychód z darowizny (może nie być podatku ale to zależy
    > jak drogi ten aparat).

    Hm... przejdzie taka wersja, a nie jako "świadczenie celowe" dla
    pracownika, stanowiące wynagrodenie za pracę (tym samym stanowiące
    koszt, ale w zamian podlegające oZUSowaniu)?
    Córka pracownika nie została wylosowana "bo tak" - ma dostać świadczenie
    dlatego, że jej ojciec jest pracownikiem, nie ma więc czystej
    "bezpłatności". Tak naprawdę to zakład "daje ojcu" (a nie bliżej nie
    związanej z zakładem pracy córce).

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2009-10-31 12:46:35
    Od: "grzess" <s...@w...pl>

    Aparat sluchowy dla niepelnosprawnego dziecka refundowany jest z NFZ do
    limitu kwoty uzaleznionej od typu aparatu w 50, 70 lub 100% z okresem
    refundacji raz na 5 lub 10 lat, przy czym w przypadku ubytku sluchu lekarz
    prowadzacy ma obowiazek wnioskowac o refundacje w okresie krotszym niz
    ustalony limit okresowy.
    Na nie zrefundowana czesc kwoty zakupu, tj powyzej limitu oraz w czesci 50
    lub 30% refundacje mozna uzyskac z PFRON za posrednictwem MOPS lub PCPR,
    przy czym dochod na osobe w gospodarstwie domowym nie moze przekraczac ok
    2250zl, a poswiadczenia dochodu dokonuje sie oswiadczajac czyli bez
    koniecznosci uzyskania zaswiadczenia o dochodach z US.

    grzes

  • 7. Data: 2009-11-02 11:15:59
    Od: Another <n...@g...pl>

    > Może, ale...

    > Nie ma odliczenia VAT, nie jest kosztem, nie można odliczyć w inny
    > sposób, córka pracownika ma przychód z darowizny (może nie być podatku
    > ale to zależy jak drogi ten aparat).

    Dodam może jeszcze, że koszt aparatu to ok. 8 tys. zł, bardzo duże
    obciążenie dla pracownika. Chcielibyśmy jakoś pomóc i trochę wesprzeć go
    finansowo, a przez fundusz płac w postaci jakiejś nagrody nie mamy
    możliwości, bo fundusz ten jest u nas sztywny i zatwierdzany przez firmę
    nadrzędną.
    Funduszu socjalnego nie mamy, bo jest nas za mało.
    --
    Another