  • 1. Data: 2009-10-29 07:29:49
    Temat: A eurosceptyków wciąż tak mało...
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    http://moto.wp.pl/kat,89554,title,Za-prawko-zaplacis
    z-wiecej,wid,11636293,wiadomosc.html?ticaid=19021

    Pretekstem do wprowadzenia zmian łatających dziurę budżetową jest
    dostosowanie naszego prawa do unijnego. Jak wyjaśnia Magdalena Kobos,
    rzeczniczka resortu finansów, według unijnej nomenklatury działalność
    szkół jazdy nie mieści się w katalogu usług edukacyjnych, na które VAT
    jest zerowy. I właśnie dlatego ten 22-procentowy haracz zostanie
    wprowadzony.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 2. Data: 2009-10-29 07:35:46
    Temat: Re: A eurosceptyków wciąż tak mało...
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:
> [...]
    > szkół jazdy nie mieści się w katalogu usług edukacyjnych, na które VAT
    > jest zerowy. I właśnie dlatego ten 22-procentowy haracz zostanie

    Kiedyś jak rząd podwyższył ceny energii, to pewien poseł z mównicy
    sejmowej grzmiał "dlaczego piekarze podnieśli ceny chleba". Ciekawe, czy
    teraz jakiś oszołom będzie chciał powoływać komisje sejmowe "dlaczego
    instruktorzy przerzucają podatek na kursantów".

    A prosty lud, z posiekanym przez TV mózgiem, nadal wierzy, że podatki
    muszą być wysokie, "bo bogaci muszą płacić więcej", "bo bez podatków nie
    byłoby zasiłków i w ogóle byłaby katastrofa" i że w ogóle podatek to
    doskonały końcowy efekt ewolucji sprawiedliwości...

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-10-29 08:08:09
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 29-10-2009 o 08:35:46 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > byłoby zasiłków i w ogóle byłaby katastrofa" i że w ogóle podatek to
    > doskonały końcowy efekt ewolucji sprawiedliwości...

    Z kolei min. Sawicki chce badać czemu ceny żywności są tak wysokie mimo że
    w skupach
    rolnicy dostają grosze, a przecież przyczyna leży u niego na półce,
    pierwsze z brzegu:

    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=open&id=
    WDU20010630634

    - pierwsze 14 stron ma swój ciężar gatukowy.

    --
    Tomek

  • 4. Data: 2009-11-02 09:55:32
    Od: "tadeusz" <t...@o...pl>

    Dzisiaj usłyszałem o planowanych czarnych skrzynkach we wszystkich
    samochodach w UE.
    Dlaczego podatki są nieograniczone a szybkość na drogach jak najbardziej?
    Czy ktoś kto płaci więcej nie powinien móc szybciej jeździć?

  • 5. Data: 2009-11-02 11:57:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Nov 2009, tadeusz wrote:

    > Dzisiaj usłyszałem o planowanych czarnych skrzynkach we wszystkich
    > samochodach w UE.

    Jakby nie to, że już dobrowolnie zaaplikowaliśmy sobie Orwella
    za pomocą telefonów komórkowych (można bez problemu ustalić
    gdzie kto z danym telefonem jechał), napisałbym "Orwell".
    A tak to jest nieporozumienie.
    Pozostaje pytanie ważniejsze: kto, dlaczego i po co ma za to
    zapłacić, skoro istotna większość danych dotyczących *osób*
    już jest (no, chyba że komuś zależy na danych dotyczących
    *pojazdów* - "ile miliardów były warte samochody, które dziś
    wyjechały DK z Częstochowy w kierunku na Łódź" :P)

    > Dlaczego podatki są nieograniczone a szybkość na drogach jak najbardziej?
    > Czy ktoś kto płaci więcej nie powinien móc szybciej jeździć?

    Nie, bo de facto byłaby to selekcja odwrotna: po to, aby mógł
    szybciej jechać, często jadący wolniej musieliby nie jechać *w ogóle*.

    pzdr, Gotfryd