  • 21. Data: 2008-11-05 14:16:06
    Temat: Re: ZW do rejestrów?
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 05 listopad 2008 15:13
    (autor Piotrek
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <gesa58$dni$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

    > Zamiast narzekać to może poszukaj w tym Twoim programie jeszcze jakichś
    > innych przycisków, o których nie wiedziałeś.

    Na pewno nie, bo PIT rozliczam z żoną osobno, a nie w programie.

    > PS.
    > Tak. Wiem, że mam zły charakter.

    Ano :(

    --
    Tristan

  • 22. Data: 2008-11-05 14:24:05
    Od: Tristan <n...@s...pl>

> [...]

    > innych przycisków, o których nie wiedziałeś.

    Na pewno nie, bo PIT rozliczam z żoną osobno, a nie w programie.

    Ano :( Weź pod uwagę, że ja jestem kuźwa pieprzonym nauczycielem rano,
    pieprzonym instruktorem po południu, pieprzonym serwisantem w przerwach i
    pieprzonym wykładowcą w łykendy i pieprzoną głową rodziny w pozostałe
    chwile... A jeszcze kurwa trzeba spać. Ostatnio się czuję jak terminator.
    Więc jak coś wiesz, to się do bulwy nędzy podziel wiedzą, a nie dokopuj mi,
    że jeszcze nie jestem zasraną księgową, bo mi się czasoprzestrzeń aż tak
    nie rozciąga.

    --
    Tristan

  • 23. Data: 2008-11-05 14:29:37
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-11-05, Tristan <n...@s...pl> wrote:

    [...]

    > że jeszcze nie jestem zasraną księgową, bo mi się czasoprzestrzeń aż tak
    > nie rozciąga.

    Głupie pytanie - a nie możesz zatrudnić księgowej do zrobienia
    Ci kontroli? Policz czy bardziej Ci się opłaca dać te dwie stówy,
    czy użerać się z tym i stresować. Dolicz też czas jaki musisz poświęcać
    na odkręcanie i pomyśl, czy nie zarobiłbyś przez ten czas nieco wiecej
    jakbyś zamiast się użerać z papierami mógł pracować.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 24. Data: 2008-11-05 14:38:06
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 05 listopad 2008 15:29
    (autor Wojciech Bancer
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <s...@p...org>):

> [...]
    > na odkręcanie i pomyśl, czy nie zarobiłbyś przez ten czas nieco wiecej
    > jakbyś zamiast się użerać z papierami mógł pracować.

    No do tej pory się jakoś specjalnie nie użerałem. Mam z 20 dokumentów
    miesięcznie. Wklepuję w program i już. Zajmuje mi to z godzinkę. A księgowa
    i tak nic nie pomoże, bo skąd ma wiedzieć, że ja za dwa lata użyję laptopa
    do sprzedaży ZW?

    A poza tym, księgowej właśnie nie znam takiej porządnej, co się zna jak
    Gotfryd :D Znam takie zwykłe klepaczki z biur rachunkowych, ale one czasami
    wiedzą mniej niż ja.

    --
    Tristan

  • 25. Data: 2008-11-05 14:41:28
    Od: Tristan <n...@s...pl>

> [...]

    > na odkręcanie i pomyśl, czy nie zarobiłbyś przez ten czas nieco wiecej
    > jakbyś zamiast się użerać z papierami mógł pracować.

    No do tej pory się jakoś specjalnie nie użerałem. Mam maks 20 dokumentów

  • 26. Data: 2008-11-05 16:42:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Nov 2008, Tristan wrote:

    > (autor my way
    >
    > No i co, mam PIT roczny poprawiać przez lata wstecz, bo użyłem laptopa po 4
    > latach do szkolenia na ZW? To przecież jakiś absurd jest.

    Absurd jest w tym, że szukasz dziury w całym.
    Korekty VAT dokonuje się NA DANY OKRES, przykładowo dla 5-letniego
    okresu zawsze w rozliczeniu ostatniego miesiąca kolejnego roku
    i *W TYM MOMENCIE* następuje ewentualna korekta kosztu.
    Przecież jeśli ten VAT *był* uznany za "przysługujący do odliczenia",
    to NIE MOŻNA wstecz korygować dochodowego - w momencie w którym
    ów VAT "przestaje być" to pojawia się konieczność korekty dla
    dochodowego.
    Dla porządku - VAT rozlicza się "zasadniczo" miesięcznie, ale
    są drobne wyjątki - i do tych wyjątków zalicza się ROCZNE limity
    zwolnienia i ROCZNĄ korektę proporcji VAT.
    Chcesz ustawą (oberwać)? ;)
    Naprawdę, czepiasz się :]
    Tak, Ty ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2008-11-06 12:47:51
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 05 listopad 2008 17:42
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0811051737090.3220@quad>):

    > Chcesz ustawą (oberwać)? ;)

    No ale ta ustawa mi niestety nic nie daje. Czytałem te art. 90 i 91 i nie
    rozumiem :(

    > Naprawdę, czepiasz się :]
    > Tak, Ty ;)

    No bo nie rozumiem ;( i drążę.

    --
    Tristan

  • 28. Data: 2008-11-06 21:23:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Nov 2008, Tristan wrote:

    > No ale ta ustawa mi niestety nic nie daje. Czytałem te art. 90 i 91 i nie
    > rozumiem :(

    Tego też:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_343.html
    +++
    3. Korekty, o której mowa w ust. 1 i 2, dokonuje się w deklaracji
    podatkowej składanej za pierwszy okres rozliczeniowy roku następujšcego po
    roku podatkowym, za który dokonuje się korekty.
    ---

    ?

    I tego:

    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    +++
    Art. 14
    1. Za przychód z działalnoœci, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3,
    uważa się [...]
    [...]
    7d) w przypadku obniżenia lub zwrotu podatku od towarów i usług
    lub zwrotu podatku akcyzowego zgodnie z odrębnymi przepisami
    - naliczony podatek od towarów i usług lub zwrócony podatek
    akcyzowy, w tej częœci, w której podatek uprzednio został
    zaliczony do kosztów uzyskania przychodów,
    [...]
    2. Przychodem z działalnoœci gospodarczej sš również:
    [...]
    7f) kwota podatku od towarów i usług:
    a) nieuwzględniona w wartoœci poczštkowej œrodków trwałych oraz wartoœci
    niematerialnych i prawnych, podlegajšcych amortyzacji zgodnie z art.
    22a-22o, lub

    b) dotyczšca innych rzeczy lub praw niebędšcych œrodkami trwałymi lub
    wartoœciami niematerialnymi i prawnymi, o których mowa w lit. a)

    - w tej częœci, w jakiej dokonano korekty powodujšcej zwiększenie podatku
    odliczonego zgodnie z art. 91 ustawy o podatku od towarów i usług,
    [...]
    Art. 23
    1. Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:
    [...]
    43) podatku od towarów i usług, z tym że jest kosztem uzyskania
    przychodów:
    [...]
    c) kwota podatku od towarów i usług, nieuwzględniona w wartoœci
    poczštkowej œrodków trwałych oraz wartoœci niematerialnych i prawnych,
    podlegajšcych amortyzacji zgodnie z art. 22a-22o, lub dotyczšca innych
    rzeczy lub praw niebędšcych œrodkami trwałymi lub wartoœciami
    niematerialnymi i prawnymi podlegajšcymi tej amortyzacji - w tej częœci, w
    jakiej dokonano korekty powodujšcej zmniejszenie podatku odliczonego
    zgodnie z art. 91 ustawy o podatku od towarów i usług,
    [...]
    3c. Przepis ust. 1 pkt 43 lit. c) stosuje się odpowiednio w przypadku
    zmiany prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku
    naliczonego, o której mowa w art. 91 ust. 7 ustawy o podatku od towarów i
    usług.
    ---

    Przypomnę, iż idzie o Twój pomysł "korygowania 5 lat wstecz
    deklaracji PIT".

    A *kolejno*:
    - najpierw musi zaistnieć konieczność korekty VAT, a jeśli ST był
    używany do celów opodatkowanych i został rozliczony w danym
    roku to korekty VAT *nie ma* - "wylot z VAT" nie dotyczy
    przeznaczenia na cele zwolnione z VAT, lecz *nie związane
    z DG* (sprawdź!)
    - jak już dojdzie do korekty, to odbywa się ona "teraz",
    w rozliczeniu za styczeń lub za 1. kwartał i WTEDY ma ona
    wpływ na rozliczenie PIT (rozliczenie już w fazie zaliczki
    dodajmy), a nie jakimiś pomysłami z "korektą wstecz"!

    Coś źle spisałem?
    ;)

    > No bo nie rozumiem ;(

    Nie chce Ci się ;)

    > i drążę.

    To dobrze. Tylko jak ktoś kto wcześniej nie miał do czynienia
    z podatkami czyta pomysł z korektą to zimny pot go oblewa,
    a jak miał, to włos mu się jeży ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 29. Data: 2008-11-08 14:28:14
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 06 listopad 2008 22:23
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0811062207220.1476@quad>):

    > Coś źle spisałem?

    Dobra, nadal nie rozumiem jak mam się zachowywać. Olej chwilowo moje pomysły
    korekt, bo może coś źle załapałem, a Ty się tego uchwyciłeś.

    Załóżmy, że moje pytanie zaczyna się od zera i rozmowy poprzedniej nie było.

    Mamy 1 listopada, mam zlecenie na sprzedaż ZW usługi. Co robię?
    --
    Tristan

  • 30. Data: 2008-11-08 17:43:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 8 Nov 2008, Tristan wrote:

> [...]
    >
    > Załóżmy, że moje pytanie zaczyna się od zera i rozmowy poprzedniej nie było.
    >
    > Mamy 1 listopada, mam zlecenie na sprzedaż ZW usługi. Co robię?

    Z czym?
    Tylko opisz DOKŁADNIE status tych "cosiów" z którymi chcesz coś
    zrobić.
    Prawdopodobna odpowiedź: "nic".
    Ale "to zależy" (jak zwykle).

    pzdr, Gotfryd