  • 21. Data: 2005-11-26 09:54:25
    Temat: Re: ZUS-y na ostatni PIT-5
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 24 Nov 2005, latet wrote:

    > czyli podałem kwoty bez ostatniej, którą płaciłem w listopadzie,
    > ponieważ dla PIT będzie miała ona znaczenie dopiero przy następnym
    > PIT-5, składanym w grudniu.

    Latet... ty aby pewien jesteś co ty będziesz w grudniu składał ???
    IMHO masz wobec tego dodatkowy dzień na "święto państwowe"
    i zrobienie paru fotek ;) !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 22. Data: 2005-11-26 12:01:31
    Od: "latet" <l...@l...pl>

    > Latet... ty aby pewien jesteś co ty będziesz w grudniu składał ???
    > IMHO masz wobec tego dodatkowy dzień na "święto państwowe"
    > i zrobienie paru fotek ;) !

    Czesto Cię cięzko zrozumiec, jak piszesz, ale tym razem to nie
    zrozumialem nic ;-)

    latet

  • 23. Data: 2005-11-26 12:48:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 26 Nov 2005, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Latet... ty aby pewien jesteś co ty będziesz w grudniu składał ???

    ...e, no rozpędziłem się. Myślałem o "za grudzień" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 24. Data: 2005-11-26 12:56:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 26 Nov 2005, latet wrote:

    > Czesto Cię cięzko zrozumiec

    Ych, strzeliłem z grubej rury daleko od celu :)
    Jakoś tak myślało mi się że chodzi o PIT *za* grudzień
    w nie *w* grudniu :)
    Mój błąd :[

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 25. Data: 2005-11-26 14:51:29
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <s...@s...com.pl> napisal(a):

    > E, chyba ciupinkę przesadzasz... u mnie podanie gdzie nadpłaciłem
    > (ile miało być, ile było), kiedy i nru id przelewu bankowego
    > plus na co ma być zaliczone na razie zadziałało...
    > Oczywiście w stylu "miało być: 100 zł, wpłacono: 102,50 zł,
    > nadpłata: 2,50 zł, proszę przeksięgować na...."

    Nie chce mi się opisywać mojego przypadku, ale wierz mi, że cyrk był
    niezły. Też pisalem takie pisma, ale... no niestety. :)
    --
    Samotnik

    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem że na świecie jest
    tylu idiotów." -- Stanisław Lem

  • 26. Data: 2005-11-26 16:01:53
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <s...@s...com.pl> napisal(a):

    > Z czego ???
    > Przecież kilka razy wałkowaliśmy ten temat :), był chyba już i w RP
    > i GP....
    > W ustawie odnośnie składek społecznych zapisano wyraźnie: "zapłaconych
    > w roku podatkowym".
    > Zapłaciłeś ?
    > Było w tytule "składka społeczna" ?
    > No to o co chodzi ?
    > :)

    Ale to nie są moim zdaniem składki społeczne, bo wcześniej w ZUSie
    zadeklarowałem płacenie określonych (niższych) składek. :) Wszystko
    ponadto jest moim zdaniem po prostu nadpłatą. Nadpłata raczej kosztem
    nie jest, prawda?

    CO innego, gdybym sobie złożył za ten miesiąc (te miesiące) DRA, w
    którym wykazałbym odpowiednio większą podstawę. Wtedy to nie byłaby
    nadpłata, a składka.

  • 27. Data: 2005-11-28 05:56:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 26 Nov 2005, Samotnik wrote:

    > Ale to nie są moim zdaniem składki społeczne, bo wcześniej w ZUSie
    > zadeklarowałem płacenie określonych (niższych) składek. :) Wszystko
    > ponadto jest moim zdaniem po prostu nadpłatą.

    Hm... rozważmy - kiedy mamy do czynienia z nadpłatą ?
    Czy nie wtedy jak ona zostanie *stwierdzona* ?

    Bo owszem, ćwieka zabiłeś :)

    > Nadpłata raczej kosztem nie jest, prawda?

    ...akurat tu być moze nie mamy do czynienia z kosztem (a odliczeniem),
    które do tego jest rozliczane kasowo.
    Niemniej chyba rykoszetem wraca pytanie z sąsiedniego wątku - czy
    przy kasowym rozliczaniu wydatku "poniesienie" to wykonanie zobowiązania
    (płatność).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 28. Data: 2005-11-28 13:44:10
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <s...@s...com.pl> napisal(a):

    > Hm... rozważmy - kiedy mamy do czynienia z nadpłatą ?
    > Czy nie wtedy jak ona zostanie *stwierdzona* ?

    A kiedy nadpłata jest stwiedzona? :) Przychodzi mi do głowy, że np.
    kiedy się wystawi fakturę korygującą zmniejszającą cenę. No ale to jest
    logiczne. Natomiast w przypadku ZUSu nadpłata jest oczywista, dla obydwu
    stron. I ja wiem (no, przynajmniej powinienem wiedzieć :) ile miałem
    zapłacić, i ZUS też wie, o ile jego system informatyczny akurat działa. :)

> [...]
    > Niemniej chyba rykoszetem wraca pytanie z sąsiedniego wątku - czy
    > przy kasowym rozliczaniu wydatku "poniesienie" to wykonanie zobowiązania

    Oj, no nie sądzę. Fakt rozliczania kasowego nie implikuje możliwości
    rozliczania tak dowolnej bzdury. Wiesz, jakie wałki by leciały, gdyby
    tak można było? Wszyscy rozliczaliby się kasowo, płacąc kontrahentom
    dowolnie zawyżone kwoty w celu 'optymalizacji' zaliczek na podatek. :)
    W końcu by pewnie i tak ten podatek zapłacili w prawidłowej wysokości
    (zakładam że nadwyżki zostałyby w końcu zwrócone), ale bałagan byłby
    nie do ogarnięcia.

  • 29. Data: 2005-11-28 16:08:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Nov 2005, Samotnik wrote:

> [...]
    > stron. I ja wiem (no, przynajmniej powinienem wiedzieć :) ile miałem
    > zapłacić, i ZUS też wie, o ile jego system informatyczny akurat działa. :)

    ...i jeszcze powiedz że ZUS sam z siebie ci te pieniądze zwróci :)
    A jakby ci je "zaliczył na przyszłe płatności" to już nie będzie
    nadpłata...

    [...]
> [...]
    > tak można było? Wszyscy rozliczaliby się kasowo, płacąc kontrahentom
    > dowolnie zawyżone kwoty w celu 'optymalizacji' zaliczek na podatek. :)

    Hm... przecież trzeba byłoby wykazać *cel* takiej zapłaty.
    W przypadku ZUS cel jest :)

    > W końcu by pewnie i tak ten podatek zapłacili w prawidłowej wysokości
    > (zakładam że nadwyżki zostałyby w końcu zwrócone), ale bałagan byłby
    > nie do ogarnięcia.

    ...nie mam przekonania :)
    Przecież ten mechanizm *jest* dostępny.
    Wystarczy ze kontrahent wystawi ci złą fakturę. I skoryguje.
    Albo wpłacisz mu "przedpłatę" z opisem "zaliczka" i on ci
    wystawia fakturę.
    W przypadku ZUSu jest tylko drobiazg inny - nie ma faktury :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 30. Data: 2005-11-29 01:24:42
    Od: "Greg" <m...@o...pl>

    Użytkownik "latet" <l...@l...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > czyli podałem kwoty bez ostatniej, którą płaciłem w listopadzie,
    > ponieważ dla PIT będzie miała ona znaczenie dopiero przy następnym

    Ale przecież odliczasz wszystkie zapłacone dotychczas składki.
    Składając PITa masz już opłaconą składkę za październik, więc dlaczego nie
    odliczasz jej już w deklaracji składanej w listopadzie?