  • 1. Data: 2005-11-22 22:24:30
    Temat: updof * faktura zaliczkowa i odliczenia remontowe
    Od: "Jacek Rakowski" <www(at)goldap.net>

    Klient zamawia u mnie towar do remontu mieszkania w dniu 01/12/2005. Wpłaca
    od razu 100% wartości zamówienia. Wystawiam mu fakturę zaliczkową na 100%
    wartości
    zamówienia. Realizacja zamówienia (dostawy towaru) jest wyznaczona na
    styczeń 2006. Czy klient będzie mógł skorzystać z ulgi remontowej? (Art. 27a
    ust. 1 pkt 1 i ust. 3 pkt 2 updof).

    Odpowiedzi na to pytanie do tej pory miałem dwie.W zeszłym roku pracownik US
    w Olecku udzielił odpowiedzi telefonicznej mojemu klientowi, że tak. Ustawa
    bowiem mówi: (...) jeżeli w roku podatkowym podatnik poniósł wydatki (...)

    W tym roku zadzwonilem ja z takim pytaniem. Tym razem usłyszałem, że:
    (1) nie mam prawa wystawić faktury jeśli nie mam towaru który sprzedaję (!)
    a o fakturze na zaliczke jakoś nie słyszeli
    (2) moj klient nie bedzie mogl skorzystać z odliczeń, bo nie ma towaru

    Odpowiedzi są całkowicie sprzeczne ze sobą. I pytanie - jak Wy siena to
    zapatrujecie: czy moj klient w takiej sytuacji bedzi emógł skorzystać z
    odliczeń czy nie?