  • 1. Data: 2005-11-22 15:35:09
    Temat: VAT z zakonczenie DG
    Od: "Aro" <a...@n...net>

    Witam,

    Postanowilem napisac bo jest to dla mnie troche nie zrozumiale.
    Od czterech lat prowadze DG, uslugi i produkcja elektroniki.
    Niestety zapotrzebowanie na moje wyroby spada. Rozwazam
    zakonczenie dzialalnosci.
    Nadmieniam ze jestem platnikiem VAT.
    Teraz pytanie. Na potrzeby dzialalnosci kupowalem rozne urzadzenia,
    maszyny ktore wliczalem w koszty.
    Czy teraz konczac dzialalnosc bede musial zaplacic VAT za zakup
    tych urzadzen i maszyn?
    Aro

  • 2. Data: 2005-11-22 20:45:51
    Temat: Re: VAT z zakonczenie DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 Nov 2005, Aro wrote:

> [...]
    > maszyny ktore wliczalem w koszty.
    > Czy teraz konczac dzialalnosc bede musial zaplacic VAT za zakup

    *Tych które ci zostaną*. W cenach zakupu, bo jakiś <censored>
    geniusz tak zmienił ustawę o VAT (pod pozorem dbałości o interes
    podatnika oczywiście !).
    Hasło: "wyprzedać do gołej ziemi"...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-11-22 21:05:19
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > *Tych które ci zostaną*. W cenach zakupu, bo jakiś <censored>
    > geniusz tak zmienił ustawę o VAT (pod pozorem dbałości o interes
    > podatnika oczywiście !).
    > Hasło: "wyprzedać do gołej ziemi"...

    Jeszcze raz, bo chyba nie chwycilem...

    Mam sprzety i jak je zostawiam to place 22% ich wartosci lub je
    sprzedaje i ... tez place 22% ich wartosci?

    --
    W kraju rzadzonym przez duzych zlodziei mali złodzieje tylko
    dostosowują się do reguł ....................... http://tiny.pl/xxfl

  • 4. Data: 2005-11-22 21:33:10
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    mariposa doux wrote:

    > Jeszcze raz, bo chyba nie chwycilem...
    >
    > Mam sprzety i jak je zostawiam to place 22% ich wartosci lub je
    > sprzedaje i ... tez place 22% ich wartosci?

    Nie 22% wartości, tylko 22% ceny zakupu.
    Sprzedać możesz wg wartości obecnej + VAT.
    Różnica może być znaczna.

  • 5. Data: 2005-11-22 21:59:47
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    cef wrote:

    > Nie 22% wartości, tylko 22% ceny zakupu.
    > Sprzedać możesz wg wartości obecnej + VAT.
    > Różnica może być znaczna.

    Zwlaszcza na np. sprzecie komputerowym.
    No widze, ze ktos nam zrobil "dobrze"...

  • 6. Data: 2005-11-23 09:59:42
    Od: "Mariusz" <M...@W...poczta.onet.pl>

    > Zwlaszcza na np. sprzecie komputerowym.
    > No widze, ze ktos nam zrobil "dobrze"...

    A co z samochodem, też od ceny zakupu?

    pzdr.
    Mariusz

  • 7. Data: 2005-11-23 11:13:46
    Od: "K.K." <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mariusz" <M...@W...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:dm1ebg$ga1$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > A co z samochodem, też od ceny zakupu?

    Oczywiście, o ile nie sprzedasz przed likwidacją DG, ale sprzedając rodzinie
    vat będzie od ceny rynkowej, a nie od ceny sprzedaży.
    Podobnie z kasą fiskalną, którą wolno sprzedać jedynie producentowi lub
    uprawnionej firmie (np. importer)
    http://podatki.pl/artykuly/14_60.htm
    Trzeba być bogatym, by pozwolić sobie na bankructwo ;-)

  • 8. Data: 2005-11-23 22:31:07
    Od: "pifpaf" <p...@i...pl>

    > Nie 22% wartości, tylko 22% ceny zakupu.
    > Sprzedać możesz wg wartości obecnej + VAT.
    > Różnica może być znaczna.

    A jak wyznaczyc ta wartosc ? Sprzedajac rodzinie jest chyba jasne, ze bedzie
    to fikcyjna sprzedaz. Czy moze sprzedac cos za 1zl pomimo, ze jest to warte
    1000 zl ?

    Kto o tym decyduje co za ile chce sprzedac ?

  • 9. Data: 2005-11-23 22:56:15
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    pifpaf wrote:

    > A jak wyznaczyc ta wartosc ? Sprzedajac rodzinie jest chyba jasne, ze bedzie
    > to fikcyjna sprzedaz. Czy moze sprzedac cos za 1zl pomimo, ze jest to warte
    > 1000 zl ?

    Czasem przydaje sie tutaj darowizna. Np. sprzet czy jakis uzywany
    samochod - do 9000 z kawalkiem zwolnione z podatku.

    > Kto o tym decyduje co za ile chce sprzedac ?

    Urzednik :]

  • 10. Data: 2005-11-24 09:37:09
    Od: "pifpaf" <p...@i...pl>

    Użytkownik "mariposa doux" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Czasem przydaje sie tutaj darowizna. Np. sprzet czy jakis uzywany
    > samochod - do 9000 z kawalkiem zwolnione z podatku.

    Jak zaksiegowac taka trasakcje ? Wlsciciel firmy obdarowuje kogos sprzetem
    firmy ? Umowa ?

    > Urzednik :]

    Kupuje do firmy mebel za 300 zl. I co, nie moge go sprzedac za 30 zl ?