  • 1. Data: 2005-11-22 20:14:46
    Temat: Faktura - oryginał/kopia
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Kiedyś gdzieś była mowa o tym, że na fakturze oryginalnej ma się znaleźć
    wyraz 'oryginał', a na kopii - 'kopia'. Albo mnie coś zaćmiło, albo nie mogę
    tego znaleźć. Jest co najwyżej mowa o tym, że np. "oryginał faktury jest
    wydawany nabywcy; jedną z kopii faktury podatnik pozostawia w swojej
    dokumentacji". Ale nic o tym, jak odróżnić kopię od oryginału.

    P.

  • 2. Data: 2005-11-22 21:04:03
    Temat: Re: Faktura - oryginał/kopia
    Od: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl>

    Paszczak napisał(a):

> [...]
    > jest wydawany nabywcy; jedną z kopii faktury podatnik pozostawia w swojej
    > dokumentacji". Ale nic o tym, jak odróżnić kopię od oryginału.

    Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 25.05.2005 r. w sprawie zwrotu
    podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, wystawiania
    faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których
    nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług

    "§ 21. 1. Faktury i faktury korygujące są wystawiane co najmniej w dwóch
    egzemplarzach, przy czym oryginał otrzymuje nabywca, a kopię zatrzymuje
    sprzedawca.
    2. Oryginał faktury i faktury korygującej powinien zawierać wyraz
    "ORYGINAŁ", a kopia faktury i faktury korygującej - wyraz "KOPIA". "

    --
    ~~~~~ Posted by KNode ~~~~~

  • 3. Data: 2005-11-22 21:46:09
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Docent <docent@[wytnijto]w.pl> wrote:
> [...]
    > 2. Oryginał faktury i faktury korygującej powinien zawierać wyraz
    > "ORYGINAŁ", a kopia faktury i faktury korygującej - wyraz "KOPIA". "

    Dzięki. Szukałem tego, bo początkowo miałem inny szatański pomysł. Jeśli
    na _KAŻDYM_ egzemplarzu, będzie napisane (dosłownie) "ORYGINAŁ KOPIA"
    (bez skreśleń), to będzie zgodnie z tym przepisem, co nie? :)

    P.