  • Data: 2011-11-09 17:49:02
    Temat: ZUS - umowa zlecenie - obowiązki pracodawcy
    Od: "Rafal T." <r...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Proszę się nie śmiać, pytania mogą być banalne:)

    Zatrudniam sobie pracownika na dwa dni na umowę zlecenie. Podpisuje
    umowę i po wykonaniu pracy wystawiam rachunek do umowy o zlecenie.
    Zleceniobiorca podpisuje i następnego dnia wypłacam pieniądze.

    i teraz pytania:

    1. mam obowiązek zgłoszenia do ZUS zleceniobiorcy w przeciągu 7 dni - od
    daty podpisania umowy czy wykonania pracy?

    2. jeśli zleceniobiorca pracuje w innej firmie na pełen etat z dość
    dużym wynagrodzeniem to składam tylko ZZA?

    3. czy muszę taką osobę wyrejestrować? Na jakim formularzu mogę coś
    takiego wykonać?

    4. w miesiącu następnym po zaplaceniu pracowniakowi muszę złożyć DRA?
    (składam 3 razy na początku bezpośrednio do ZUSu i kazali mi
    zaprzestać:) i RZA

    5. czy poza tym co powyżej mam jeszcze zlożyć dodatkową deklaracje?

    z góry dziekuję za odpowiedzi

    Rafal