  • Data: 2006-06-12 14:56:17
    Temat: ZUS - pismo o braku wpłat składek
    Od: "Walenty Kusiak" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dostałem dzisiaj pismo z ZUS informujące, że na koncie firmy stwierdzono brak
    wpłat składek na ubezpieczenie zdrowotne za miesiąc 2006-03, w kwocie 175,25.
    Dodatkow jeszcze napisano, że powinienem zaległość uregulować do 2006-06-12,
    czyli do dzisiaj.

    Sprawdziłem: mam dowód wpłaty i dodatkowo Wyciąg z rachunku (konto GIRO, Bank
    Pocztowy).
    Zadzwoniłem do pani dyżurującej w ZUS-ie, a pani mi na to, że mam iść na
    pocztę i sam wyjaśniać sprawę, ponieważ na moim koncie nie ma wpłaty, a oni
    na poczcie, to cały czas robią błędy.
    No to jej jeszcze raz wytłumaczyłem, że mam Wyciąg z konta, na którym ta
    składka widnieje.
    A ona, że piąty raz wałkujemy to samo i przez ten czas co z nią rozmawiam, to
    już dawno bym przyszedł do ZUS, a ona by mi wskazała, gdzie jest błąd.
    Dodała, że dziękuje i bezczelnie się rozłączyła.
    Urzędnik na państwowej posadzie w IV RP, a zachowanie jak za czasów Gierka i
    bliższych, normalnie skandal!

    Czy mam to zawiadomienie z ZUS, po prostu zostawić w spokoju i nie tracić
    czasu i nerwów, czy jednak muszę iść do tej instytucji. Dodam, że jest to
    moja dodatkowa działalność gospodarcza.

    Do tej pory wydawało mi się, że jeżeli mam dowód wpłaty i wyciąg z konta, to
    sprawa jest załatwiona.
    A tu wychodzi na to, że ja pomimo posiadanych dokumentów, mam jeszcze im
    udowadniać, że nie jestem wielbłądem.

    Może ktoś wie, jak to wygląda w myśl przepisów, kto i gdzie powinien taka
    sprawę wyjaśnić?

    Pozdrawiam - Walenty!