  • 21. Data: 2010-02-04 13:16:41
    Temat: Re: Wystawienie rachunku - ile czasu od daty otrzymania zapłaty
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 04-02-2010 14:03, wspolna-flaszka.pl pisze:
    > "Ale nie myl dwu rzeczy :)
    > Nie pytałem o wpłaty na konto - bo te są *bezwzględnie* zwolnione
    > z obowiązku kasowego, nieważne czy to zaliczka czy zapłata.
    > Wpłaty na rachunek, o ile jest "jednoznacznie przypisana do
    > zdarzenia którego dotyczy" (jaiś numer zamówienia/aukcji/...)
    > można w ogóle nie rejestrować bądź zarejestrować z poślizgiem
    > (byleby "w terminie zapewniającym prawidłowe sporządzenie
    > deklaracji" i tak dalej).

    No ale w czym problem w takim razie.
    Skoro wiesz, nie musisz rejestrować to czemu się martwisz o to, masz musisz.

    Zasadniczo wbijasz na kasę zgodnie z faktura i będzie ok.

    > mi chodzi o moj konkretny przyklad teraz, sprzedaje soft glownie przez
    > allegro by dopracowywac wlasnie ten modul w programie
    > czasem zdarzalo sie ze (wczesniej) ktos zakupil po za allegro ale byly
    > to tak sporadyczne przypadki ze na bank
    > data platnosci pokryla sie z data sprzedazy. W moim przypadku kazdy
    > przelew n arachunek zawiera numer aukcji i login wplacajacego
    > tak wiec trzymajac sie tego przypadku , moge miec problem przy
    > niektorych wplatach ?

    Jeżeli Twoja sprzedaż spełnia warunki do zwolnienia z rejestracji na
    kasie to także zaliczki do tej sprzedaży spełniają takie kryterium więc
    zasadniczo NIE MASZ problemu.

    Na wystawienie faktury zaliczkowej masz 7 dni od otrzymania zapłaty.
    Jeżeli przed upływem tych 7 dni dokonasz ostatecznej sprzedaży =
    wystawisz fakturę na towar, to fakturę zaliczkową możesz sobie odpuścić.

    I wtedy nikt nie może się czepiać, że nie zarejestrowałeś zaliczki na
    kasie w ogóle. W momencie potrzymania zaliczki nie miałeś takiego obowiązku.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 22. Data: 2010-02-04 13:18:31
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 04-02-2010 14:16, Maddy pisze:

    > No ale w czym problem w takim razie.
    > Skoro wiesz, nie musisz rejestrować to czemu się martwisz o to, masz
    > musisz.

    Kurcze, jakie copy past mi się wbiło paskudne.
    Miało być
    "Skoro wiesz, ze nie musisz rejestrować to czemu się martwisz o to,
    'kiedy' masz rejestrować."

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 23. Data: 2010-02-04 13:22:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Feb 2010, wspolna-flaszka.pl wrote:

    > a czy n aparagon tez jest termin 7 dni ? bo inaczej to absurd , przeciez
    > przelew moze wejsc 3 sesja po zamknieciu sklepu.

    ...chyba już pisałem obok: dla zapłaty na konto bankowe jest
    *odrębne* zwolnienie od rejestracji na kasie (pod warunkiem
    identyfikacji).

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2010-02-04 13:23:03
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

> [...]
    >
    > I wtedy nikt nie może się czepiać, że nie zarejestrowałeś zaliczki na
    > kasie w ogóle. W momencie potrzymania zaliczki nie miałeś takiego

    a musze dopisac w fakturach gdzie ta oplate otrzymalem dzien wczesniej data
    zaplaty XXX i slowo zaliczka czy tez sobie odpuscic?

  • 25. Data: 2010-02-04 13:25:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Feb 2010, wspolna-flaszka.pl wrote:

    > I drugie pytanie zalozmy ze znalazl sie na tych fakturach zwrot zaplacone
    > i data zaplaty, to brak napisu zaliczka
    > jes zbrodnia?

    Po początkowych aferach z bezwzględnym egzekwowaniem bezwzględnych
    przepisów o fakturach, sądy zorganizowały :P taki wynalazek jak
    "uchybienie o mniejszej istotności".
    Nie będzie się już więc siedziało jak za zbrodnię ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2010-02-04 13:35:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Feb 2010, Maddy wrote:

    > Trzeba rejestrować w pierwszym terminie, w którym jest to wykonalne.

    Hm... ale żeby było obowiązek rejestracji, musiałoby nie podlegać
    pod zwolnienie; musiałby to więc być przelew nieopisany, nie dający
    się przez to "powiązać" z transakcją.
    Dobrze mi wychodzi?

    "Normalny" przelew jest zwolniony (przez ministra), więc można
    sobie zarejestrować wedle uznania.

    [...a to moje...]

    > Jakie nieobjęte obowiązkiem?

    Akurat w tym miejscu mamy czynności *zwolnione* - również nie
    objęte obowiązkiem, bo mowa o przelewie na konto i zakładam,
    że nie jest to "niezidentyfikowana wpłata walutowa", lecz
    przelew dający się przypisać do konkretnej czynności oVATowanej.
    Ale równie dobrze "podchodzą" czynności nie podlegające
    pod kasę:

    > Art. 111 ust. 1 ustawy o PTU
    >
    > "Podatnicy dokonujący sprzedaży
    [...]
    > Art 29 ust.2 2.
    > "W przypadku gdy pobrano zaliczki, zadatki, przedpłaty lub raty, obrotem jest

    No właśnie - "obrót" i "sprzedaż" to dwa pojęcia, ściśle zdefiniowane
    i *różne* (co już "samoistnie" wynika z ratio legis :D)
    Nie wszystko co wchodzi w "obrót" jest "sprzedażą".

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2010-02-04 13:44:19
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    > ...chyba już pisałem obok: dla zapłaty na konto bankowe jest
    > *odrębne* zwolnienie od rejestracji na kasie (pod warunkiem
    > identyfikacji).

    bo zasada u mnie byla taka (do konca stycznia tego roku), jest wplata i jest
    formularz dostawy generuje klucz
    puszczam paragon i wysatwiam do niego fakture z datami obecnymi.

    Teraz zasade zmieniam i faktura bedzie szla tylko dla tychco chca. Dzwonilem
    do US odnosnie mojego poprzedniego watku
    sprzedazy dla firmy gdy ktos nie chce faktury (rozmowe nagralem wiec jakby
    co mam sie czym bronic)
    babka najpierw nie bardzo wiedziala co zrobic gdy ktos kupuhje u mnie
    program, prowadzi firme (a wiec
    wedle ustawy sprzedaje firmie) a faktury nie chce. Naradzila sie z kims i
    pozniej powiedziala ze mam wystawiac paragon
    a fakture jezeli wyraznie sobie zazyczy i nikt sie nie przyczepi za to do
    mnie. Mam nadzieje ze jednak nie dalem im pomyslu
    na udupienie innych :)

  • 28. Data: 2010-02-04 13:51:14
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    > Hm... ale żeby było obowiązek rejestracji, musiałoby nie podlegać
    > pod zwolnienie; musiałby to więc być przelew nieopisany, nie dający
    > się przez to "powiązać" z transakcją.
    > Dobrze mi wychodzi?

    Flaszka nie sprecyzował, że on w ogóle obowiązku rejestracji nie ma, co
    oznacza, że może sobie rejestrować lub nie i nie musi się tłumaczyć,
    czemu tak.

    > Akurat w tym miejscu mamy czynności *zwolnione* - również nie
    > objęte obowiązkiem, bo mowa o przelewie na konto i zakładam,
    > że nie jest to "niezidentyfikowana wpłata walutowa", lecz

    Ale skoro mowa o czynnościach zwolnionych to cała Twoja tyrada co jest
    sprzedażą a co nie nie ma sensu bo, znowu, jedziesz cała trasę obok bramek.
    Bijesz pianę.

    > [...]
    >
    > No właśnie - "obrót" i "sprzedaż" to dwa pojęcia, ściśle zdefiniowane
    > i *różne* (co już "samoistnie" wynika z ratio legis :D)
    > Nie wszystko co wchodzi w "obrót" jest "sprzedażą".

    Ale obowiązek rejestracji dotyczy obrotu (OBOWIĄZEK - jak nie ma
    obowiązku to nie ma tematu w ogóle).
    A ty z faktu, że coś sprzedażą nie jest wyciągasz wniosek, że nie trzeba
    tego rejestrować.

    Ale przepisy o rejestracji dotyczą obrotu właśnie.
    Tego obrotu o którym sam mówisz, ze nie jest ze sprzedażą tożsamy.

    Bo nie jest, trąbie Ci o tym do ucha od dłuższego czasu.
    A do przepisów o kasach rejestrujących stosuje się pojęcie obrotu.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 29. Data: 2010-02-04 14:02:19
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 04-02-2010 14:44, wspolna-flaszka.pl pisze:

> [...]
    > program, prowadzi firme (a wiec
    > wedle ustawy sprzedaje firmie) a faktury nie chce. Naradzila sie z kims

    Jeżeli wiesz, że sprzedajesz podmiotowi gospodarczemu to masz obowiązek
    wystawić fakturę bez wzywania.
    Art 106 ustawy o PTU.
    Masz obowiązek wystawić fakturę. Nie jest on uzależniony od chcenia czy
    nie odbiorcy.

    Dalej jest szczególe zwolnienie - nie musisz wystawiać faktury osobom
    fizycznym nieprowadzącym działalności gospodarczej, chyba że dana osoba
    tego zażąda.

    Powyższe razem oznacza, że masz wystawić fakturę zawsze (i firmie, i
    instytucji, i stowarzyszeniu itp itd), jest tylko jedne wyjątek z tego
    obowiązku.

    Ha...

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 30. Data: 2010-02-04 15:46:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    > arachunek zawiera numer aukcji i login wplacajacego
    > tak wiec trzymajac sie tego przypadku , moge miec problem przy niektorych

    Chodzi o kasę rejestrującą?
    I *jaki* problem, prawny czy formalny? (formalny: konieczność zaliczenia
    do obrotu za poprzedni miesiąc, bo wpłata była 29., mimo że została
    "nabita" na kasie 2. następnego miesiąca, co wymaga korekty jeśli
    brana jest "suma miesięczna").

    CZYNNOŒCI ZWOLNIONE Z OBOWIĽZKU EWIDENCJONOWANIA
    [...]
    II. Sprzedaż dotyczšca szczególnych czynnoœci
    [...]
    37
    Dostawa towarów i œwiadczenie usług przez podatnika na rzecz jego
    pracowników oraz przez spółdzielnie mieszkaniowe na rzecz członków lub
    innych osób, którym przysługuje spółdzielcze własnoœciowe prawo do lokalu
    lub które sš właœcicielami lokali położonych w budynkach administrowanych
    przez spółdzielnie mieszkaniowe, jak również przez wspólnoty mieszkaniowe
    na rzecz właœcicieli lokali 2)

    pzdr, Gotfryd