  • Data: 2004-04-22 21:55:45
    Temat: Wewnatrzwsp. nabycie - podstawa opodatkowania
    Od: "BaLab" <b...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!
    Zgodnie z nową ustawą:

    > W przypadku wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów podstawą opodatkowania
    > jest kwota, jaką nabywający jest obowiązany zapłacić.
    (...)
    > Podstawa opodatkowania nie obejmuje:
    > 1) rabatów za zapłatę z góry;
    > 2) opustów i zwrotów kwot z tytułu dokonanego nabycia udzielonych
    podmiotowi
    > dokonującemu wewnątrzwspólnotowego nabycia.

    Czy oznacza to, że jeśli na fakturze mam rabat np. 10% za płatność z góry,
    to nie VAT muszę naliczyć od całej kwoty (bez odejmowania tych 10%). A już
    punkt drugi zupełnie zbił mnie z pantałyku: jeśli towar u dostawcy kosztuje
    1000 Euro, a ja jako dystrybutor w Polsce dostaję rabat od tego 30%, to
    podstawą opodatkowania jest 1000 Euro czy 700 Euro ???

    Pzdr,
    BaLab