  • 1. Data: 2003-08-18 15:11:30
    Temat: VAT z komputera
    Od: "Renata" <a...@W...onet.pl>

    Witam,
    Tydzien temu kupilam komputer 5000 brutto.
    Rozliczam sie na zasadzie zryczałtowanego podatku dochodowego i wlasnie dzisiaj
    dowiedzialam sie w (nie swoim) US ze nie moge odliczyc od komputera VAT-u bo
    nie kupilam go z monitorem i nie jest to zestaw. Ja na to ze monitor mam ale to
    juz nie mialo znaczenia.

    Komputer jak nakbardziej sluzy uzyskaniu przychodu, kupilem go z systemem
    operacyjnym ale bez innego - potrzebnego mi oprogramowania ktore zamierzam
    kupic w przyszlym miesiącu.

    Czy ktos moze mi powiedziec czy moge odliczyc jednorazowo podatek VAT od
    komputera który kupiłam (bez monitora).

    Pozdrawiam
    Renata

  • 2. Data: 2003-08-18 15:53:34
    Temat: Re: VAT z komputera
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Aug 2003, Renata wrote:

> [...]
    >+ nie kupilam go z monitorem i nie jest to zestaw. Ja na to ze monitor mam ale to

    Hm... ROTFLować ?? Jak Maddy mówiła, że gdzie "najlepiej" pytać ?
    I kogo pytałaś ? ;)
    Konkretnie - to zakładając że kupiłeś "częsci do PC" (a nie PC)
    to powiedziano ci z jakiego zapisu wynika zakaz wpisania do
    rozliczenia takiego VATu ? :O

    [...]
    >+ Czy ktos moze mi powiedziec czy moge odliczyc
    >+ jednorazowo podatek VAT od [...]
    ***********

    Y.... a co, chcesz amortyzować *VAT* ?? :)
    Wg ustawy: "w miesiącu otrzymania faktury lub miesiącu
    nastepnym"... :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 3. Data: 2003-08-20 12:33:22
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Renata" <a...@W...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kupic w przyszlym miesiącu.
    >
    > Czy ktos moze mi powiedziec czy moge odliczyc jednorazowo podatek VAT od

    Niepotrzebnie pani tyle kombinowala.

    Bylo kupic za 3 000 brutto dolozyc swoj monitor i jako zestaw ponizej 3 500
    dac jednorazowo w koszty. A potem mozna bylo za jakis czas te drukarke za 2
    000 dokupic
    a tak to trzeba bedzie wytworzyc we wlasnym zakresie ST i stedy VAT bedzie
    do zwrotu...
    Ale najlepiej isc do SWOJEJ milejpani w US i ona poradzi jak to zrobic, zeby
    bylo dobrze.

    Zakupila Pani podzespoly i wraz z monitorem nalezacym do "podatnika"
    wytworzyla we wlasnym zakresie
    komputer ST...

    Boguslaw

  • 4. Data: 2003-08-20 22:02:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 Aug 2003, Boguslaw Szostak wrote:

> [...]
    [...]
    >+ a tak to trzeba bedzie wytworzyc we wlasnym zakresie ST i stedy VAT bedzie

    Boguś, bo mi szczęka zdrętwieje od opadnięcie...
    *TY* coś piszesz jakoby VATu od ST *NIE* odliczało się w miesiącu
    otrzymania f-ry (lub następnym) ???
    Wydawało mi się że cytaty z ustawy są na tyle oczywiste, iż
    nie ma o czym dyskutować: to jest zakup "towaru w rozumieniu
    ustawy o VAT", jest osobna rubryka na taki "VAT od ŚT" (jako
    że podlega on innym zasadom "proporcji") - i tyle...
    *nieważne kiedy* faktycznie odda się ŚT jako "kompletny
    i sprawny", VAT liczy się "zaraz" !
    Nadto Renata AFAIR nie chciała zwrotu, tylko samego "odliczenia"
    (to i komplikacji mniej :)).

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-08-21 06:28:12
    Od: "eXOr" <e...@o...pl>

    > Konkretnie - to zakładając że kupiłeś "częsci do PC" (a nie PC)
    > to powiedziano ci z jakiego zapisu wynika zakaz wpisania do
    > rozliczenia takiego VATu ? :O

    a jesli mam na fakturze zakupu napisane wyraznie: "zestaw komputerowy"
    (grubo ponizej 3500zl) to moga byc jakies problemy przy odliczaniu?

    pozdro, exor.

  • 6. Data: 2003-08-21 06:50:00
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    eXOr wrote:

    > a jesli mam na fakturze zakupu napisane wyraznie: "zestaw komputerowy"
    > (grubo ponizej 3500zl) to moga byc jakies problemy przy odliczaniu?

    Nie powinno być żadnego problemu, ale ten zestaw musisz wpisać do EŚT
    (i najlepiej zamortyzować jednorazowo). W wypadku ŚT typową paktyką US
    jest wzywanie z fakturą do okazania, ale nie sądzę żeby przy takiej
    kwocie komuś się chciało. Jeśli jednak się tego obawiasz i chcesz
    zaoszczędzić czas, to do VAT-7 dołącz ksero faktury zakupu.

  • 7. Data: 2003-08-21 06:57:15
    Od: "eXOr" <e...@o...pl>

    > Nie powinno być żadnego problemu, ale ten zestaw musisz wpisać do EŚT
    > (i najlepiej zamortyzować jednorazowo). W wypadku ŚT typową paktyką US

    nawet wowczas, gdy jego cena jest ponizej 3500 zl??

    zdrowka, exor.

  • 8. Data: 2003-08-21 07:15:07
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    eXOr wrote:

    > nawet wowczas, gdy jego cena jest ponizej 3500 zl??

    Nie bardzo wiem, której częsci dotyczy pytanie.
    Jeśli tego czy wpisać do EST, to możesz zrobić tak jak piszę albo
    potraktować komputer(<3500) jako wyposażenie a nie ŚT ale wtedy zwrot
    VAT odbywa się na zasadach ogólnych a nie tych dotyczących ŚT.
    Jeśli pytanie dotyczy amortyzacji jednorazowej, to zazwyczaj ta metoda
    jest bardziej opłacalna niż amortyzacja przez kilka lat
    Jeśli pytanie dotyczy praktyk US, to miałem takie wezwanie dla kwoty
    1200 zł

  • 9. Data: 2003-08-21 08:12:58
    Od: "eXOr" <e...@o...pl>

> [...]
    > Jeśli pytanie dotyczy amortyzacji jednorazowej, to zazwyczaj ta metoda
    > jest bardziej opłacalna niż amortyzacja przez kilka lat

    pytalem o to, czy musze zaliczyc kompa do srodkow trwalych a nie do
    wyposazenia. z tego co wiem, to powyzej 3500zl to srodek trwaly. chce zwrot
    vat na zasadach ogolnych - w miesiacu zakupu lub w nastepnym. a w zasadzie
    nie zwrot, tylko ODDAC MNIEJ vatu do skarbowego z moich faktur sprzedazy z
    danego miesiaca.

    > Jeśli pytanie dotyczy praktyk US, to miałem takie wezwanie dla kwoty
    > 1200 zł

    zwrot vat tyle, tyle wartosc zakupu na taka sume? domyslam sie, ze zwrot -
    ponoc przy zwrocie zawsze sprawdzaja.

    pozdro, e.

  • 10. Data: 2003-08-27 13:31:59
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    eXOr wrote:

> [...]
    > zwrot vat na zasadach ogolnych - w miesiacu zakupu lub w nastepnym. a
    > w zasadzie nie zwrot, tylko ODDAC MNIEJ vatu do skarbowego z moich

    W tym wypadku chyba rzeczywiście wygodniej do EW

    > zwrot vat tyle, tyle wartosc zakupu na taka sume? domyslam sie, ze
    > zwrot - ponoc przy zwrocie zawsze sprawdzaja.

    Taka wartość netto ŚT - do zwrotu było ok 150 zł