    From: "eXOr" <e...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT z komputera
    Date: Thu, 21 Aug 2003 10:12:58 +0200

    > Nie bardzo wiem, której częsci dotyczy pytanie.
    > Jeśli tego czy wpisać do EST, to możesz zrobić tak jak piszę albo
    > potraktować komputer(<3500) jako wyposażenie a nie ŚT ale wtedy zwrot
    > VAT odbywa się na zasadach ogólnych a nie tych dotyczących ŚT.
    > Jeśli pytanie dotyczy amortyzacji jednorazowej, to zazwyczaj ta metoda
    > jest bardziej opłacalna niż amortyzacja przez kilka lat

    pytalem o to, czy musze zaliczyc kompa do srodkow trwalych a nie do
    wyposazenia. z tego co wiem, to powyzej 3500zl to srodek trwaly. chce zwrot
    vat na zasadach ogolnych - w miesiacu zakupu lub w nastepnym. a w zasadzie
    nie zwrot, tylko ODDAC MNIEJ vatu do skarbowego z moich faktur sprzedazy z
    danego miesiaca.

    > Jeśli pytanie dotyczy praktyk US, to miałem takie wezwanie dla kwoty
    > 1200 zł

    zwrot vat tyle, tyle wartosc zakupu na taka sume? domyslam sie, ze zwrot -
    ponoc przy zwrocie zawsze sprawdzaja.

    pozdro, e.