    From: "Marcin" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: VAT przy sprowadzeniu auta z UE
    Date: Wed, 11 Apr 2007 11:35:17 +0200

    Czesc,

    Sprowadzilem samochod z niemiec jako osoba fizyczna. Kupilem go od firmy
    zajmujacej sie handlem samochadamimi. Zaplacilem za niego jak nalezy cene z
    niemieckim VAT. W Polsce zalatwilem temat akcyzy i wszystko bylo pieknie
    dopoki nie zetknalem sie z Urzedem Skarbowym.

    Urzad Skarbowy, chce odemnie oswiadczenia, ze nie bede uzywal auta do celow
    dzialalnosci gospodarczej, a ja wlasnie na te cele chce go przeznaczyc.
    Problem polega na tym, ze:
    wtorek - kupilem i sprowadzilem auto z niemiec
    sroda - zalatwilem akcyze
    czwartek - zostalem zgloszony do VAT przez moje biuro podatkowe
    piatek - udalem sie do urzedu srarbowego wypelnic VAT24 o zwolnieniu auta z
    VAT

    US chce, zebym zaplacil polski VAT, bo w momencie skladania formularza VAT24
    do US to bylem juz VAT'owcem.
    Tak na chlopski rozum, to wydaje mi sie, ze istotna powinna byc data zakupu
    auta(nie bylem VATowcem), pomijajac juz fakt, ze raz juz za to auto
    zaplacilem VAT w niemczech, to co teraz mam jeszce od tego placic VAT w
    polsce?

    Dajcie znac co o tym sadzicie.
    Jak macie jakies ciekawe linki, to bylo by super,

    Marcin