  • Data: 2005-06-30 19:08:36
    Temat: Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej
    Od: Rafał Kochanowski <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam Grupowiczów.

    Zgodnie z tą ustawą (z dnia 2 lipca 2004 r) mogę nie rejestrować
    działalności gospodarczej. - Przynajmniej mam taką nadzieję, jeśli dobrze
    zinterpretowałem jej zapisy. W każdym razie dochody nie są duże ( <
    1000zł/mies ) a nie pracuję w sposób ciągły, tylko jak mam akurat czas,
    klientów i chęć (czasem nie mam).

    Faktur VAT nie wystawiam. I zgodnie z tą ustawą nie muszę?

    Moimi klientami są głównie osoby prywatne. Czy wtedy potrzebny jest jakiś
    pisemny dowód wykonanej pracy - klient nie potrzebuje tego, wystarczy mu
    gwarancja "na słowo", ale czy Urząd Skarbowy lub inna instytucja potrzebuje?

    Czy jeśli wykonam zlecenie, dostanę pieniądze i zapłacę podatek, ale nie
    będzie to udokumnetowane, to jest niezgodne z prawem? Czy dochód do pewnej
    kwoty zwalnia mnie od płacenia podatku?

    PODATEK
    Wypełniam co miesiąc PIT-53 i płacę 20% przychodu, zgadza się?

    Czy jeśli dodatkowo prowadzę inną działalność zarobkową (np. reklama), mogę
    wszystko zsumować i traktować całość jako przychód?

    Rafał Kochanowski