  • Data: 2005-12-11 10:06:05
    Temat: Usługi/licencje(?) z Polski do USA a VAT
    Od: "macias" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!

    Jestem już tak skołowany tymi wszystkimi rozporządzeniami i ustawami, że
    potrzebuję spójnej i koknkretnej pomocy. Chyba nim ochłonę i sobie to
    uporządkuję, minąłby miesiąc, a decydować muszę teraz.

    Chcę (działalność gospodarcza) wykonywać (na zamówienie) projekty graficzne dla
    klientów z USA. Sam projekt byłby przesyłany do klienta on-line zaraz po
    uiszczeniu należności (karta, przelew - chociaż nie liczę na duże
    zainteresowanie przelewami lub pośrednicy typu MoneyBookers, iKobo) oraz na CD
    pocztą tradycyjną (docierałby do klienta w późniejszym terminie).

    Mam wielki problem z VATem.
    Czy w ogóle opłaca się być w tym przypadku płatnikiem VAT? (Obroty nie będą
    wysokie). Zakładam również możliwość _sporadycznego_ świadczenia tych usług
    (czy też udzielania licencji, bo też nie wiem, jak to formalnie zaklasyfikować)
    dla klientów wewnątrz UE (w tym także Polski).
    Czy muszę zakupić kasę fiskalną?
    Jak rozliczać VAT, jeśli musiałbym wystawiać faktury VATowskie?

    W grę nie wchodzi na razie rejestracja firmy w USA.
    Chciałbym także maksymalnie uprościć sprawę od strony klienta (zamówienie -
    projekt - płatność - dziękuję!)

    Z góry dziękuję za pomoc!
    Maciek