  • 1. Data: 2005-03-20 16:26:21
    Temat: Ulga remontowa...czy ważna data ślubu?
    Od: "artart" <l...@p...pl>

    Mam następującą sytuację..... i do tej sytuacji parę pytań;)

    Ja:
    w 2004 r. posiadam akt własności budynku mieszkalnego w miejscowości AAA.
    Jestem tam zameldowany i zbieram przez cały rok rachunki na ten budynek celem
    skorzystania z ulgi remontowej z odliczenia za 2004 r.
    Narzeczona:
    w 2004 r. posiada akt własności budynku mieszkalnego w miejscowości BBB.
    Jest tam zameldowana i zbiera przez cały rok rachunki na ten budynek celem
    skorzystania z ulgi remontowej z odliczenia za 2004 r.

    W październiku 2004 roku bierzemy ślub.
    Po ślubie żona melduje sie w mieszkaniu w miejscowości CCC, a rachunki do
    końca 2004 roku cały czas bierzemy na miejscowość AAA-ja, BBB-ona.
    Po krótkim;) wprowadzeniu pytania?

    1.Czy możemy korzystać z odrębnych ulg (nie wiem czy ma to znaczenie ale nie
    jesteśmy małżeństwem rok kalendarzowy)?
    2.Jeśli mamy jedną ulgę to czy musimy wypełniać tylko jeden pit/d?
    3.Co w przypadku jeśli już złożylismy osobne pity D na dwie osobne ulgi(przy
    założeniu że to błąd)?... jakaś korekta??
    4.I jeszcze jedno ... Czy można odliczyć kuchenkę gazową w budynku
    mieszkalnym i czy mozna to potraktować jako podwyższony limit ze względu na
    remont instalacji gazowej?

    z góry dzięki za odp.
    Pozdrawiam
    Art

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 2. Data: 2005-03-20 21:03:01
    Temat: Re: Ulga remontowa...czy ważna data ślubu?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    artart wrote:
    > Mam następującą sytuację..... i do tej sytuacji parę pytań;)
    >

    > 1.Czy możemy korzystać z odrębnych ulg (nie wiem czy ma to znaczenie ale nie
    > jesteśmy małżeństwem rok kalendarzowy)?
    Po ślubie macie już tylko jedną ulgę, wspólną.

    > 2.Jeśli mamy jedną ulgę to czy musimy wypełniać tylko jeden pit/d?
    Zawsze wypełnia się tylko jeden pit-d. Jedno z was dołącza do zeznania,
    a drugie tylko zaznacza gdzie jest pit-d dołączony

    > 3.Co w przypadku jeśli już złożylismy osobne pity D na dwie osobne ulgi(przy
    > założeniu że to błąd)?... jakaś korekta??
    Jeszcze raz całe rozliczenie od początku, z pismem wyjaśniającym powód
    korekty.

    > 4.I jeszcze jedno ... Czy można odliczyć kuchenkę gazową w budynku
    > mieszkalnym i czy mozna to potraktować jako podwyższony limit ze względu na
    > remont instalacji gazowej?
    tak.

  • 3. Data: 2005-03-22 14:30:16
    Od: "sia_ka" <s...@o...pl>

    Użytkownik "witek" wrote:

    >tak

    Słyszałam w US, ze sam zakup kuchenki nie upoważnia do podniesienia limitu
    (byłabym zainteresowana)

    pozdrawiam
    sia_ka