    From: "artart" <l...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Ulga remontowa...czy ważna data ślubu?
    Date: Sun, 20 Mar 2005 17:26:21 +0100

    Mam następującą sytuację..... i do tej sytuacji parę pytań;)

    Ja:
    w 2004 r. posiadam akt własności budynku mieszkalnego w miejscowości AAA.
    Jestem tam zameldowany i zbieram przez cały rok rachunki na ten budynek celem
    skorzystania z ulgi remontowej z odliczenia za 2004 r.
    Narzeczona:
    w 2004 r. posiada akt własności budynku mieszkalnego w miejscowości BBB.
    Jest tam zameldowana i zbiera przez cały rok rachunki na ten budynek celem
    skorzystania z ulgi remontowej z odliczenia za 2004 r.

    W październiku 2004 roku bierzemy ślub.
    Po ślubie żona melduje sie w mieszkaniu w miejscowości CCC, a rachunki do
    końca 2004 roku cały czas bierzemy na miejscowość AAA-ja, BBB-ona.
    Po krótkim;) wprowadzeniu pytania?

    1.Czy możemy korzystać z odrębnych ulg (nie wiem czy ma to znaczenie ale nie
    jesteśmy małżeństwem rok kalendarzowy)?
    2.Jeśli mamy jedną ulgę to czy musimy wypełniać tylko jeden pit/d?
    3.Co w przypadku jeśli już złożylismy osobne pity D na dwie osobne ulgi(przy
    założeniu że to błąd)?... jakaś korekta??
    4.I jeszcze jedno ... Czy można odliczyć kuchenkę gazową w budynku
    mieszkalnym i czy mozna to potraktować jako podwyższony limit ze względu na
    remont instalacji gazowej?

    z góry dzięki za odp.
    Pozdrawiam
    Art