  • 1. Data: 2005-03-20 13:19:27
    Temat: pit 8c "oplata konferencyjna"
    Od: b...@A...ap.krakow.pl

    Witam,
    Uczelnia przyslala mi pit 8c o tresci "oplata konferencyjna"

    Jak to uwzglednic w zeznaniu, zeby nie placc od tego podatku ?

    Nie jest to moim dochodem, po prosty jade na konferencje
    w ramach grantu

    Pozdrawiam, Olaf

  • 2. Data: 2005-03-21 08:47:07
    Temat: Re: pit 8c "oplata konferencyjna"
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 20 Mar 2005 b...@A...ap.krakow.pl wrote:

> [...]
    >+
    >+ Nie jest to moim dochodem, po prosty jade na konferencje

    ...IMHO zdaniem naszego ustawodawcy to *jest* dochód :[

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-03-21 10:51:42
    Od: b...@A...ap.krakow.pl

    > ...IMHO zdaniem naszego ustawodawcy to *jest* dochód :[

    A cos sie zmienilo w ostanim roku w przepisach ?
    Bo wczesniej nigdy nie dostalem takiego PITa,
    Poza tym wszyscy pracownicy uczelni macierzystej
    nie dostali, a wszyscy wspolpracownicy z innych uczeli dostali.

    Jest to tez o tyle ciekawe, ze umowa GRANTu obliguje
    do przedstawienia wynikow np na konferencji, wiec
    moze da sie to podciagnac pod 100% kosztow uzyskania ?

    Ciekawe tez ze taki maly odzew na taki temat,
    Przeciez ludzie jezdza na konferencje naukowe i co..
    Wszyscy grzecznie placa podatek od "wirtualnego" dochodu ?

    Pozdrawiam, i dzikuje za informacje,
    Olaf

  • 4. Data: 2005-03-21 11:59:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 21 Mar 2005 b...@A...ap.krakow.pl wrote:

> [...]
    >+
    >+ A cos sie zmienilo w ostanim roku w przepisach ?

    Hm... chyba nie...

    >+ Bo wczesniej nigdy nie dostalem takiego PITa,
    >+ Poza tym wszyscy pracownicy uczelni macierzystej
    >+ nie dostali, a wszyscy wspolpracownicy z innych uczeli dostali.

    Czekaj, bo wychodzi że mogę wprowadzać w błąd. Nie napisałeś
    co to *formalnie* znaczy "jadę w ramach grantu": kim
    jesteś w ramach takiego "grantu" ??
    Pracownikiem (pewnie nie) ?
    Zleceniobiorcą ?

    >+ Jest to tez o tyle ciekawe, ze umowa GRANTu obliguje
    >+ do przedstawienia wynikow np na konferencji

    CIEBIE obliguje ? :)

    >+ wiec moze da sie to podciagnac pod 100% kosztow uzyskania ?

    Zakładając iż w ramach umowy zlecenia...pewnie tak...
    Tylko że "zwyczajowo" w takiej umowie już jest 20% KUP
    ryczałtowego :(

    >+ Wszyscy grzecznie placa podatek od "wirtualnego" dochodu ?

    ...kto może to się nie przyznaje że go ma ;) ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-03-21 12:21:43
    Od: b...@A...ap.krakow.pl

    > Czekaj, bo wychodzi że mogę wprowadzać w błąd. Nie napisałeś
    > co to *formalnie* znaczy "jadę w ramach grantu": kim
> [...]
    No to jest tak:
    Jest tak: Jestem prcownikiem uczelni (AP)
    Kierownik grantu jest z innej uczelni ( AGH)

    Nie wiem kim/czym ja jestem :-) ale w grancie
    wyestepuje jako WYKONAWCA ( podobnie jak wielu innych)

    Niestety taki pit8c dostali tylko wykonawcy
    niezatrudnieni na AGH choc dalibog nie wiem co to ma do rzeczy,

    Musze chyba przecztac cos na temat finansowania badan naukowych z KBN..

    Pozdrawiam, i dziekuje za zainteresowanie..
    Olaf

  • 6. Data: 2005-04-27 07:51:22
    Od: b...@A...ap.krakow.pl

    Wracam jeszcze do tematu,
    Znalazlem takiei cos :
    *****
    USTAWA
    z dnia 26 lipca 1991 r.
    o podatku dochodowym od osob fizycznych.

    Rozdzia3 3
    Zwolnienia przedmiotowe
    Art. 21. 1. Wolne od podatku dochodowego sa:
    90) wartosc swiadczen przyznanych zgodnie z odrebnymi przepisami przez pracodawce
    na podnoszenie kwalifikacji zawodowych i wyksztalcenia ogolnego pracownika, z
    wyjatkiem wynagrodzen otrzymywanych za czas urlopu szkoleniowego oraz za czas
    zwolnien z czesci dnia pracy, przyslugujacych pracownikom podejmujacym nauke w
    szkolach lub podnoszacym kwalifikacje zawodowe w formach pozaszkolnych,
    ******

    Czy to moze miec zastosowanie w mim przypadku ?

    Nie wiem jak szukac, czy nie pojawilo sie cos
    pozniej co anuluje ten przepis ??

    Pozdrawiam, Olaf