  • 1. Data: 2005-03-20 18:24:07
    Temat: Bilet/paragon za przejazd autostradą?
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Czy takie paragony można wpisywać w koszty i odliczać VAT, czy musi być FVAT?
    Pamiętam, że bodajże bilety można wpisywać w koszty, ale jak z vat-em?
    Mam brać FVAT na każdym odcinku? :)

  • 2. Data: 2005-03-20 18:34:50
    Temat: Re: Bilet/paragon za przejazd autostradą?
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia r...@a...net.pl
    <r...@a...net.pl> wystukał[a]:
    > Czy takie paragony można wpisywać w koszty i odliczać VAT, czy musi
    > być FVAT? Pamiętam, że bodajże bilety można wpisywać w koszty, ale
    > jak z vat-em? Mam brać FVAT na każdym odcinku? :)

    Wystarczy wydruk z kasy fiskalnej i mozesz sobie vat odliczyc.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2005-03-21 08:53:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 20 Mar 2005, r...@a...net.pl wrote:

    >+ Czy takie paragony można wpisywać w koszty i odliczać VAT, czy musi być FVAT?
    >+ Pamiętam, że bodajże bilety można wpisywać w koszty, ale jak z vat-em?

    ++++
    § 23. Za fakturę uznaje się również:
    4) dowody zapłaty za przejazdy autostradami płatnymi, jeżeli zawierają
    następujące dane:
    a) nazwę i numer identyfikacji podatkowej sprzedawcy,
    b) numer kolejny i datę wystawienia,
    c) nazwę autostrady, za przejazd którą pobierana jest opłata,
    d) kwotę należności wraz z podatkiem,
    e) kwotę podatku;
    ----

    >+ Mam brać FVAT na każdym odcinku? :)

    Nie, masz przeczytać to f...ine :) rozporządzenie :)
    Nie wiem jak wam się widzi ale IMHO jego tytuł nadaje się na
    lekcję polskiego - jako przykład "barokowe zwyczaje we współczenym
    ustawodawstwie :)
    Zacytuję:
    Rozporządzenie Ministra Finansów1) z dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie
    zwrotu podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, zasad
    wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług,
    do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-03-24 21:03:41