  • 1. Data: 2006-02-02 09:25:26
    Temat: US a likwidacja działalnosci
    Od: "JArek" <r...@b...pl>

    Z dniem 31 stycznia 2006 likwiduje działalnosc gosp. Zawiadomiłem ZUS i urzad
    miejski. Teraz czas na US z tego co sie zorientowalem składam NIP3 nie jestem
    vatowcem wiec chyba to wszystko. Prosze mi odpowiedziec na moje pytanie mój
    dochod przez styczen to 1700 zl wiec teoretycznie nie musze jeszcze składac PIT5
    za styczen ale co w przypadku gdy likwiduje działalnosc czekam do rozliczniea za
    2006 rok czy powiniene to wykazac na pit5 i zaznaczc ze to moj ostatni pit z tej
    dzialanosci.

    Zagubiony podatnik
    Jarek

  • 2. Data: 2006-02-02 11:52:30
    Temat: Re: US a likwidacja działalnosci
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Użytkownik "JArek" <r...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rozliczniea za
    > 2006 rok czy powiniene to wykazac na pit5 i zaznaczc ze to moj ostatni pit

    Rozliczenie stycznia ujmiesz wobec tego dopiero w rozliczeniu rocznym za
    2006 r.
    Ja natomiast z uporem maniaka kolejny raz na tej grupie zapytam - czy
    zgłosiłeś do US zamiar sporządzenia remanentu likwidacyjnego (bo o tym, że
    coś takiego masz na zakończenie działalności sporządzić, to chyba wiesz). A
    może z remanentu wyjdą jakieś różnice, które wpłyną na wartość dochodu i
    okaże się, że jakis PIT-5 trzeba będzie złożyć. Sprawdź to.
    Pozdr. Graszka.

  • 3. Data: 2006-02-02 12:23:08
    Od: "JArek" <r...@b...pl>

> [...]
    > może z remanentu wyjdą jakieś różnice, które wpłyną na wartość dochodu i
    > okaże się, że jakis PIT-5 trzeba będzie złożyć. Sprawdź to.

    Dziekuje za odpowiedz o remamencie likwidacyjnym nie wiedziłem jak to formularz?
    I co mam tam wykazac jak wczesniej wspominialem tylko woziłem ludzi nic wiecej
    zadnych srodków trwłych nie mam ani majatku firmy
    Pozdrawiam JArek

  • 4. Data: 2006-02-03 00:20:38
    Od: "latet" <l...@l...pl>

    > I co mam tam wykazac jak wczesniej wspominialem tylko woziłem ludzi nic
    > wiecej
    > zadnych srodków trwłych nie mam ani majatku firmy

    Niczego namacalnego nie kupowałeś "na firmę"?

    latet

  • 5. Data: 2006-02-03 04:34:34
    Temat: Re: US a likwidacja dzia?alnosci
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik JArek napisał:

> [...]
    > I co mam tam wykazac jak wczesniej wspominialem tylko woziłem ludzi nic wiecej
    > zadnych srodków trwłych nie mam ani majatku firmy

    Kończąc działalność gosp. musisz przeprowadziś remanent. Ponieważ
    zachodzi przypuszczenie, że urzędnik skarbowy zechce Ci w tym
    towarzyszyć to powinieneś na piśmie najpóźniej na 7 dni wcześniej (czyli
    przy likwidacji na dzień 31.01 najpóźniej 24.01) zawiadomić US o miejscu
    i czasie przeprowadzenia takiego remanentu. Nawet jeśli pozycji
    spisowych będzie 0 słownie zero.
    BTW czym woziłeś, jak wszedłeś w posiadanie tego czegoś i co się z tym
    czymś stanie po zakończeniu DG?

    pzdr

    Tomek

    Najwiekszy czat w Polsce!!! >>> http://link.interia.pl/f18f6

  • 6. Data: 2006-02-03 08:50:31
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Dnia 03-02-2006 05:34, Użytkownik Tomasz Staszewski napisał:

> [...]
    > przy likwidacji na dzień 31.01 najpóźniej 24.01) zawiadomić US o miejscu
    > i czasie przeprowadzenia takiego remanentu. Nawet jeśli pozycji

    ????
    a cóż znowu mnie ominęło?
    z czego to wynika?

    g.

  • 7. Data: 2006-02-03 09:12:37
    Temat: Re: US a likwidacja dziaÂłalnosci
    Od: "Jarek" <r...@b...pl>

    > Dnia 03-02-2006 05:34, UĹźytkownik Tomasz Staszewski napisaĹ&#65533;:

    przeprowadziĹ&#65533; remanent. PoniewaĹź

    > ????
    > a cóş znowu mnie ominÄ&#65533;Ĺ&#65533;o?
    > z czego to wynika?
    >
    > g.
    Tez sie zaczynam zastanowiac zadałem proste pytanie a tu takie rzeczy wuchodza
    :-( Juz ustalilem z Wami ze wpisuje 0 a co w srodkowej kolumnie jakies proporcej
    procenty co z czym dodac pomnizoyc odjac zeby wyszlo jakos dobrze?
    Pozdrawiam Jarek

  • 8. Data: 2006-02-07 08:22:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Feb 2006, gonia wrote:

    > ????
    > a cóż znowu mnie ominęło?

    Czytanie rozporządzenia o KPiR! :)
    Nic się nie martw: statystyczny księgowy powinien jeszcze wyskoczyć
    z hasłem że "wyposażenia już nie ma bo w ustawie o UoR skreślili" :)
    (atentyczne, przez dwa lata od skreślenia pewność PK-K czyli
    księgowych od PK była niezmierna) :)

    > z czego to wynika?

    Par.27.1, ostatnie trzy słowa.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2006-02-07 08:23:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Feb 2006, Jarek wrote:

    > a co w srodkowej kolumnie jakies proporcej
    > procenty co z czym dodac pomnizoyc odjac zeby wyszlo jakos dobrze?

    W sumie ten "współczynnik" jest konieczny do policzenia podatku,
    a od 0zł to podatku zero i tak wyjdzie.
    Ale powinien to być "udział dochodu w przychodzie".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2006-02-07 10:00:57
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Dnia 07-02-2006 09:22, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > z hasłem że "wyposażenia już nie ma bo w ustawie o UoR skreślili" :)
    > (atentyczne, przez dwa lata od skreślenia pewność PK-K czyli

    § 27. 1. Podatnicy są obowiązani do sporządzenia i wpisania do księgi
    spisu z natury towarów handlowych, materiałów (surowców) podstawowych i
    pomocniczych, półwyrobów, produkcji w toku, wyrobów gotowych, braków i
    odpadów, zwanego dalej ,,spisem z natury", na dzień 1 stycznia, na koniec
    każdego roku podatkowego, na dzień rozpoczęcia działalności w ciągu roku
    podatkowego, a także w razie zmiany wspólnika, zmiany proporcji udziałów
    wspólników lub likwidacji działalności.

    2. Spis z natury podlega wpisaniu do księgi także wówczas, gdy osoby
    prowadzące działalność gospodarczą sporządzają go za okresy miesięczne
    oraz gdy na podstawie odrębnych przepisów jego sporządzenie zarządził
    naczelnik urzędu skarbowego.

    3. W razie zawiadomienia naczelnika urzędu skarbowego o likwidacji
    działalności, spisem z natury należy objąć również wyposażenie

    $28 .4. O zamiarze sporządzenia spisu z natury w innym terminie niż na
    dzień 1 stycznia, 31 grudnia oraz na dzień rozpoczęcia działalności
    gospodarczej podatnicy są obowiązani zawiadomić w formie pisemnej
    właściwego naczelnika urzędu skarbowego w terminie co najmniej siedmiu
    dni przed datą sporządzenia tego spisu.

    Jak rozumiem, na podstawie tego, że w $28 nie dopisano tej likwidacji
    działalności, została postawiona teza, że o remanencie zawiadami asię
    naczelnika?
    Pozwolę sobie mieć inne zdanie na ten temat. Zawiadamianie naczelnika o
    sporządzeniu spisu ma na celu raczej pewne uporządkowanie sposobu
    wyliczenia dochodu. Zeby ni ebyło sytuacji, że 31 maja stwierdzi ktoś,
    że nie zdążył zakupić towar, to rozliczy się spisem i podatku nie
    zapłaci (chociaż znam takich, którym składa się co miesiąc informację o
    spisie, ponieważ te podatki chcą płacić na bieżąco).
    A że wspomniany $ 28 nie wymienia tego terminu, wynika to stąd, że
    kończąc działalność masz obowiązek sporządzić remanent, natomiast z
    uopdof wynika w jaki sposób wyliczyć dochód.

    Ostatnie 3 słowa mówią o wyposażeniu, więc nie na to się zdziwiłam -
    akurat w księgach handlowych są ST w ramach wyposażenia, więc na jedno,
    że tak napiszę wychodzi
    a z czytaniem tegoż rozporządzenia, podobnie jak i ustawy o
    rachunkowości mam się całkiem dobrze;>

    pozdrawiam
    g.