    From: gonia <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: US a likwidacja dzia?alnosci
    Date: Tue, 07 Feb 2006 11:00:57 +0100

    Dnia 07-02-2006 09:22, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Czytanie rozporządzenia o KPiR! :)
    > Nic się nie martw: statystyczny księgowy powinien jeszcze wyskoczyć
    > z hasłem że "wyposażenia już nie ma bo w ustawie o UoR skreślili" :)
    > (atentyczne, przez dwa lata od skreślenia pewność PK-K czyli
    > księgowych od PK była niezmierna) :)

    > Par.27.1, ostatnie trzy słowa.

    § 27. 1. Podatnicy są obowiązani do sporządzenia i wpisania do księgi
    spisu z natury towarów handlowych, materiałów (surowców) podstawowych i
    pomocniczych, półwyrobów, produkcji w toku, wyrobów gotowych, braków i
    odpadów, zwanego dalej ,,spisem z natury", na dzień 1 stycznia, na koniec
    każdego roku podatkowego, na dzień rozpoczęcia działalności w ciągu roku
    podatkowego, a także w razie zmiany wspólnika, zmiany proporcji udziałów
    wspólników lub likwidacji działalności.

    2. Spis z natury podlega wpisaniu do księgi także wówczas, gdy osoby
    prowadzące działalność gospodarczą sporządzają go za okresy miesięczne
    oraz gdy na podstawie odrębnych przepisów jego sporządzenie zarządził
    naczelnik urzędu skarbowego.

    3. W razie zawiadomienia naczelnika urzędu skarbowego o likwidacji
    działalności, spisem z natury należy objąć również wyposażenie

    $28 .4. O zamiarze sporządzenia spisu z natury w innym terminie niż na
    dzień 1 stycznia, 31 grudnia oraz na dzień rozpoczęcia działalności
    gospodarczej podatnicy są obowiązani zawiadomić w formie pisemnej
    właściwego naczelnika urzędu skarbowego w terminie co najmniej siedmiu
    dni przed datą sporządzenia tego spisu.

    Jak rozumiem, na podstawie tego, że w $28 nie dopisano tej likwidacji
    działalności, została postawiona teza, że o remanencie zawiadami asię
    naczelnika?
    Pozwolę sobie mieć inne zdanie na ten temat. Zawiadamianie naczelnika o
    sporządzeniu spisu ma na celu raczej pewne uporządkowanie sposobu
    wyliczenia dochodu. Zeby ni ebyło sytuacji, że 31 maja stwierdzi ktoś,
    że nie zdążył zakupić towar, to rozliczy się spisem i podatku nie
    zapłaci (chociaż znam takich, którym składa się co miesiąc informację o
    spisie, ponieważ te podatki chcą płacić na bieżąco).
    A że wspomniany $ 28 nie wymienia tego terminu, wynika to stąd, że
    kończąc działalność masz obowiązek sporządzić remanent, natomiast z
    uopdof wynika w jaki sposób wyliczyć dochód.

    Ostatnie 3 słowa mówią o wyposażeniu, więc nie na to się zdziwiłam -
    akurat w księgach handlowych są ST w ramach wyposażenia, więc na jedno,
    że tak napiszę wychodzi
    a z czytaniem tegoż rozporządzenia, podobnie jak i ustawy o
    rachunkowości mam się całkiem dobrze;>

    pozdrawiam
    g.