  • Data: 2002-12-29 12:06:34
    Temat: Trzy pytania przyszlego podatnika VAT
    Od: "Miron" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam wszystkich,

    od 03 stycznia 2003 będę prowadził DG i mam w związku z tym trzy pytania do
    grupowiczów:

    1. Czy jesli firma mojej żony sprzeda mi na FV wystawioną z datą 31 grudnia
    2002 zestaw komputerowy to będę mógł sobie odpisać w styczniu 2003 VAT? i
    wpisać go jako KUP mimo, że jescze nie byłem podatnikiem VAT?
    a) jaką maksymalną wartośc może mieć ten zestaw aby 'wrzucić' go
    bezpośrednio w koszty?

    2. Czy mogę nie zgłaszać się do US, a tylko wysłać pocztą zawiadomienie o
    sposobie rozliczania się w 2003 roku oraz deklarację (bodajże VAT-1)
    wydrukowaną z programu 'Biuro Rachunkowe IPS'?

    3. Czy podobnie mogę postąpić z ZUSem wysyłając pocztą tylko ZUA i ZFA?

    Za odpowiedzi na moje trzy pytania serdecznie z góry dziękuję.
    Odsyłających mnie do Google informuję, że juz przeczytałem zawartość strony
    http://prawo.hoga.pl/poradnik/dzialalnosc_gosp.asp
    :)

    Miron