  • Data: 2002-12-30 06:47:34
    Temat: Re: Trzy pytania przyszlego podatnika VAT
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Sark napisał:
    > Użytkownik "ppinq" <p...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Teraz coś tak kojarze że i w moim us przy okienku gdzie sie takie sprawy
    > załatwia wisiał karteluszek iż w raz z przedkładanymi dokumentami należy
    > przynieść ich orygianły (do wglądu) ... będę się musiał dokładniej
    > przyjrzeć

    Żeby nie byc gołosłowną - Ustawa o ewidencji i identyfikacji podatników
    i płatników, art. 5 ust. 4b
    "[...]Podatnicy prowadzący działalność gospodarczą dołączają do
    zgłoszenia identyfikacyjnego *uwierzytelnione* lub *urzędowo*
    *poświadczone* kopie dokumentów potwierdzających informacje objęte
    zgłoszeniem, w szczególności: wypisu z Krajowego Rejestru
    Sądowego, umowy spółki, dokumentu potwierdzającego uprawnienie do
    korzystania z lokalu lub nieruchomości, w których znajduje się
    siedziba, zaświadczenia o numerze identyfikacyjnym REGON, prokury. "

    Tak więc US PinQ-a był miły i postąpił wbrew ustawie.
    Nie wiem jak gdzie indziej, ale w Toruniu w obydwu urzedach wiszą kartki
    przypominające o konieczności składania uwierzytelnionych kopii.
    Próbowałam - nie ma zadnego potwierdzania przy okienku i żadnej dyskusji
    - zreszta takie potwierdzenie to nie jest ani uwierzytelnienie (to może
    notariusz) ani urzędowe potwierdzenie (to może tylko organ wydający
    dokument).

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk