eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiStudia a podatki i inne obciążenia (i inne wątpliwości)... › Studia a podatki i inne obciążenia (i inne wątpliwości)...
  • Data: 2006-04-22 00:31:40
    Temat: Studia a podatki i inne obciążenia (i inne wątpliwości)...
    Od: " sammler" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam serdecznie :)

    Chciałbym prosić Was o odpowiedź na dwa pytania, na które niełatwo znaleźć
    odpowiedź w internecie (przynajmniej na pierwsze)...

    1. Czy pracodawca, który chciałby partycypować w opłatach za studia
    doktoranckie (zaoczne) swojego pracownika uzyskałby z tego tytułu jakieś
    korzyści (z księgowo-podatkowego punktu widzenia)?

    2. Czy za pracującego studenta (studiów magisterskich) pracodawca może NIE
    odprowadzać składek na ubezpieczenie społeczne? Jeśli tak, których składek
    dokładnie i na jakiej podstawie prawnej?

    Przy okazji może zapytam o inną kwestię. Wiem, że podatek dochodowy (PIT)
    powinno się opłacać w miejscu zamieszkania. Przyjmijmy, że pracuję w innym
    mieście, niż jestem zameldowany na pobyt stały i z różnych względów nie mogę
    (nie chcę) zmieniać tego stanu rzeczy. Chciałbym się jednak rozliczać w
    miejscu zamieszkania (pracy). Czy dla złożenia dokumentów aktualizacyjnych w
    US niezbędne jest zameldowanie w miejscu, gdzie chce się opłacać podatki?

    Dziękuję serdecznie życzliwym za pomoc :) Jeśli sprawy te były już omawiane,
    mniej życzliwym ;) dziękuję za powstrzymanie się od komentowania... Nie
    psujcie sobie nerwów ;)

    Pozdrawiam :)